12 augusti 2013

 

Tis 6

I dag var det damernas tur att tävla. De hade lovat åska men den lyste med sin frånvaro och värmen var lika tryckande som dagen innan.

Frukosten var nästan helt ok lite mkt kakor och sötsaker i min smak. Ett stort plus var all den färska skurna frukten man kunde frossa i. Eftersom jag redan var invägd och slapp fundera på vikten lassade jag in ganska så bra.

104

Här värmer Lotta och jag upp.

106

109

1002352_674064515955866_681081667_n

113

Precis som för herrarna startade vi med kata. För mig som aldrig tävlar i kata kändes det nästan overkligt att kliva upp och ställa sig ensam på mattan.

untitled8  untitled

untitled7 untitled3

Det gick bra och jag är jätte nöjd med min insatts. Men om det räckte INTE en chans. Konkurrensen var mördande och de andra var så duktiga att man stod mållös och bara gapade när de körde. Jag fick iaf chansen att gå till återkval med det menas att man går upp och kör en kata till och tävlar om bronset. Jag fick möta en tjej från Italien. 5 flaggor till motståndaren och därmed gick bronset till Italien. Inget att diskutera hon var hästlängder bättre än jag. 
Även Lotta fick känna sig slagen av ett gäng så mycket bättre damer.

Efter lite vila satte kumiten igång (fight) Först ut bland damerna var Lotta. Efter en förluster kunde hon till slut ro silvret i hamn mot en tjej från England. Härligt vår andra EMG medalj.

164

Nästa ut på tävlingsplanen var jag…

untitled9

untitled10

untitled12

Italienskan jag mötte var riktigt snabb och jag satsade på att ta hem första poängen. På så sett fick hon jaga och jag kunde hålla undan. Min plan lyckades och jag satte första poängen. Matchen slutade 3-1.
Och jag var ett guld rikare

171

972342_674065409289110_27271828_n

Medalj-gänget med coachen i mitten

174

Vi firade våra guld/silver medaljer med ett dopp i poolen som låg vägg i vägg med hallen.

107

7151_674065569289094_67573305_n

179

För att få bada i den stora poolen krävdes badmössa på knoppen. Ja what the fu.. är man guldmedaljör så struntar man hur man ser ut. Sätter mössan på sig och dyker i *fniss

109 (2)

Vi gick ut och åt en sen middag hela gänget. Jag och Lotta firade med ett par glas rött vin. Lite för strävt i min smak men druvorna var från trakten och kyparen rekommenderade vinet. Så när han frågade om vinet var ok svarade vi både – tumme upp.

Morgonen efter var det upp tidigt för att packa och göra sig klar för avfärd mot Milano och flyget hem.

180

Vi avslutade Italien med en lunch på Mc Donalds. Riktigt jäkla gott med skräpmat efter månader med sund kost

185

Resan har varit helt underbar, så mycket bättre än jag någonsin kunde föreställa mig. Allt slit – allt svett – all försakan har varit värt var enda minut. Hade bestämt mig om jag tog guld skulle jag luta mig tillbaka, sluta tävla och bli en liten lagom rund Tant. Men åt helsicke med det… vi planerar redan inför EMG 2015 i Nice Frankrike.

1004526_672911136071204_1284942928_n

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar