17 mars 2013

 

Vaknade straxt efter 7 i morse av att jag hörde Chelsea trampa omkring i köket. Hon är i löp sen en vecka tillbaka och pinkar mer än vanligt. Har inge minne av att de andra tikarna kissat så in i bombens mycket när de löpte för första gången. Ringde faktiskt och pratade med en av mina veterinärer i fredags. Tänkte om Chelsea åkt på uvi i samband med löpet. Veterinären som själv är uppfödare berättade om en tik hon haft som kissade jätte mycket och inomhus. Hon tyckte jag skulle ha is i magen och avvakta helgen.

Å nej inte kameran!!

001

Snabbt alla tittar bort så slutar hon knäppa!!
002

Efter jag släppt ut Chelsea kände jag mig ganska pigg och beslöt att inte krypa tillbaka till den varma sängen utan vara lite huslig och dra igång med en storstädning.
Efter gårdagens flytt av alla prylar i Onslunda förrådet hem till mig såg golven ut som entrén i ett större varuhus. Fulla med grus och fläckiga av torkat snöslask.

Medan jag vallade snabeldraken i arla morgonstund gjorde hundarna det dom är bäst på….ingenting

008

009

När golven var skinande rena och varje litet dammkorn uppsuget så hade klockan knappt passerat 12.00

023
Vädret är fortfarande tipp topp så jag tog hundarna och drog iväg till Fyledalen. Solen sken men det såg skönare ut än det egentligen var. En isande vind dök upp under förmiddagen som fick fingrarna att stelna i kloliknande ställningar.

014

019

025

033

042

Nu inväntar vi det stora snöovädret som kommer att dyka upp under tisdagen. Jag jobbar måndag och tisdag natt så det ska bli spännande att se om jag kan ta mig till Sjöbo. Upp till 30 cm snö har det pratats om!! Men jag håller tummar och hoppas att det inte blir så farligt som de utlovat.

Efter den långa turen i bokskogen sov hundarna gott. Och jag kunde sätta mig vid datorn en stund med en kopp kaffe.

045

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar