20 mars 2013

 

019   020

Tisdag morgon och stormen är på väg in över Skåne och Österlen.
Under dagen föll snön och vinden ven. Men det var nog mindre storm än vad jag trodde det skulle bli. Hundarna och jag höll oss inomhus det var ingen av oss som var sugna på några längre utflykter.

023

Jag har redan på måndagen flaggat lite att jag eventuellt skulle bli hemma från jobbet tisdag natt beroende på hur vädret blev. Närmare kvällen började det att snöa mer och vinden friskade i ytterligare. Men jag bestämde mig för att försöka ta mig till jobbet. Väl när jag satt i bilen insåg jag att vägbanan var rena skridskobanan. Efter någon km så fick bilen fnatt och gjorde en hel piruett och helt plötsligt stod jag och bilen med nosen i fel färdriktning. Ruggigt!!!! Tack och lov fanns just då inga andra bilar då hade det gått riktigt illa……
Men jag tackade för mig och körde hemåt.
I dagens tidning läste jag att blixthalkan hade skapat kaos under kvällen/natten. Vägen mellan Ystad och Tomelilla hade varit helt avstängd.

001

I dag ser Ystad ut så här. Massor med snö och mer ska komma. Hålla jag anropar våren!!!

Blev less på att sitta inomhus så jag tog hundarna och trotsade vädrets makter och drog på promenad. Blev puls i djup snö för oss alla fyra. Ja ja vi fick motion och det såg ut så här när vi kom hem, trötta vovvar Blinkar

011

012

013

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar