15 mars 2013

 

009    010

Ja en ganska så härlig morgon. Nybakade frallor (obs inte av mig) och sol på en blå himmel. Värre kan man tänka sig. Frallorna smakade gott är inte varje dag jag äter mjukt bröd. Försöker att inte äta allt för mycket kolhydrater eftersom min kropp inte mår så bra av sånt. Men i bland måste man living on the edge * Ha ha….

Nästa helg är det Malmö Int och hela 41 bulldoggar är anmälda!!! 11 valpar och 30 vuxna. Helt galet många men ska bli super skoj. På tal om utställning så har jag hängt upp Chelseas hall of fame

12 mars (26)

På 5 utställningar (2 inofficiella, 2 internationella, 1 nationell)
2 i Danmark och 3 i Sverige.
Har Chelsea 4 BIR och 1 3:e placering i en klass på 10 tikar och 1 Grupp-4.
Nu är vägen fram till hon är färdig vuxen både lång och vinglig och mycket kan hända under tiden. Allt för vanligt är att man tror sig ha en stjärna när ens valp plockar vinst efter vinst. Fallet är hårt den dan valpen inte längre är valp och det inte går lika lysande i den hårda konkurrensen. Med detta i bakhuvudet gläds jag åt de vinster Chelsea har vunnit hittills.

Här är en gammal bild på Chelseas mormor Madison. Och visst ser man likheterna. Chelsea har betydligt mer drag från sin mormor än sin mamma. Få se om det ändras ju mer tiden går.

008 

Under min promenad i dag insåg jag hur nära grottmänniskorna vi är. Alla miljoner år har inte lyckats ändra oss fullt ut. Ta en simpel sak som vädret hur det kan få oss att må. En dag som i dag med sol och helt vindstilla får mig att nästan sväva fram och tycka livet är mer än toppen. Alla bekymmer tycks små och man är glad. Detta eufori över varmt väder tror jag är en urkänsla som startade i grottan när de insåg att de slapp frysa och kunde lägga energi på annat än hålla värmen. Och den hänger fortfarande med oss nutidsmänniskor. För egentligen skulle vi inte ens behöva bry oss om vädret eftersom vi har kläder som täcker alla våra behov och inte bara en djurhud att värma oss med. Om jag har rätt eller fel har jag ingen aning om men detta gick jag fnulade på under min promenad.

031

032

041

039

049

026

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar