02 mars 2013

 

Solen strålade från en klarblå himmel tidigt i morse när jag och Chelsea började vår färd mot Gryttinge. Utställningen skulle hållas i Gryttinge ridhus. Denna lilla håla är så liten att den inte ens existerar. Tack och lov har jag en syster som har varit i hästbranschen och hon kom med den geniala iden att söka ridhuset på Ridsportförbundets hemsida. Och tjohej där fanns den med koordinater som min lilla gps kunde navigera efter. Det var som att följa en snitslad bana och vi kom i precis lagom tid.

001

Chelsea som vid det här laget nästan kan räknas som rutinerad rynkade lite på näsan åt mitt tilltag att visa upp henne i ett kallt ridhus. Underlaget var torv och jag kunde se hennes föraktfulla blick när jag ville att hon skulle stå fint. För stod stilla gjorde hon absolut INTE. Hon stod på tvären, stod i alla riktningar utom åt det hållet hon skulle. Ja ja det är bara en träning tänkte jag och log lite skamset åt domaren. Hur som helst gillade domaren det hon såg och vi blev tilldelade en BIR rosett.

002

Något som var mycket smart av arrangörerna var att de hade gruppfinaler efter varje grupp. Det innebar att vi slapp vänta i flera timmar. Inte alltid så lätt att vänta länge med valpar. Så Chelsea och jag gjorde tumme upp och klev in i ringen med de övriga valparna från grupp 2.
Hon slutade som 4:a i gruppen. Ja jag tackar!!!!

003

I morgon väntar en ny utställning. Denna gång är det Nordskånska Kennelklubbens valputställning i Hässleholm.
Då är det ordning och reda igen Chelsea. Då är vi inomhus med värme och mattor på golven. Då hoppas jag att liten knubbig Chelsea behagar att stå still Blinkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar