20 februari 2013

 

När saker runt omkring ter sig som mest omöjligt brukar det dyka upp öppningar som förändrar allt till det bättre. Det jag trodde skulle leda till en total katastrof vändes till en stor positiv förändring i mitt liv. Med risk för att vara klyschig – i dag är dagen på mitt nya liv…..

Våren backade ett rejält steg bakåt i morse. Man dansade inte precis av glädje när man kikade ut genom rutan och fick se alla snö som vräkte ner. Bakom min blåa Robert står Jennifers lilla gula bil och fryser i snöfallet.

006

Får hoppas att detta trams avtar och våren kammar till sig och bjuder på lite sol och värme i stället.

Jobbade på psykosenheten i natt. Har aldrig varit med om ett mer låst ställe. Undrade lite nervöst om jag skulle bli utsläppt därifrån i morse när mitt arbetspass var slut. Men hem kom jag och där möttes jag inte av av tre trallande jäntor men tre trötta bullar

007

009

Jag river fortfarande morötter och lägger i hundarnas morgon mat. Passar så bra att blanda ut det med färskfodret. Varför jag började med detta var efter en artikel jag läst av Ann-Marie Hammarlund. Det handlade om A-vitamin och rinnande ögon. Vi var ett gäng som testade att se om det hade effekt hos våra bulldoggar. Då tyckte jag inte att det funkade. Jag gav dom tabletter med A-vitamin. Men nu när jag använder mig av morötter tycker jag mig se en stora förändring.

010

Drog i gång med första träningspasset i går kväll. Körde mellan 5-6 med nybörjarna. Tyckte jag skulle ta det lite lugnt så här i början efter min långvariga förkylning. Gick hyfsat bra och till och med hostan höll sig i schack. Ger mig nog på ett pass i kväll också.

Två härliga bilder på Nellie och Chelsea som väntar och väntar och väntar……. tycker nog jag är förskräckligt seg

001

002

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar