23 februari 2013

 

Nej nu tusan är jag trött på snö och iskalla vindar. Beslöt att Våga Vägra Vinter och fixade till ett vårigt vardagsrumsfönster

029

Vad annars som har hänt? Nja vi stretar framåt och inser med glädje att vi snart går in i Mars månad. Och tänker jag efter så märkar man redan nu att kvällarna är lite ljusare. Vid halv 6 tiden när jag börjar min promenad ner till träningslokalen är det fortfarande ljust ute.

I Tor utflyktade jag, Jennifer, Therese och Julle bulle till Emporia i Malmö.

002

Vi skrotade mest omkring i butikerna och konstaterade att Hallå var är alla människor med tanke på att Skåne denna vecka har sportlov.

007
Innan vi åkte hemåt blev det lite lunch. Utbudet är stort och det finns många bra snabbrestauranger att välja på. I dag slog jag till på Thai.

005

Hade lovat pappa att följa med honom till Ikea och titta på en säng. Så fredagen avsattes till en Malmö tripp. Där var det inte lite folk kan meddelas. Nu vet jag vart alla som inte var på Emporia befinner sig.
Som vanligt startade vi upp med en lunch i restaurangen. Lunchen var god och billig. En kombination som gillas!
Pappa hittade en passade säng i hans smak men kunde inte ta den med oss. Så någon annan får ta på sig den uppgiften att frakta sängen hem till honom.

009

Var tvungen att fotografera himlen. Fick mig nästan en chock när jag kikade upp och såg att den var blå på sina ställen. I veckor har vi haft ett grått Tjernobyl täcke över himlen.

019 021

- Jag kan också.
Har börjat utöka promenaderna med Chelsea och hon hänger med bra. De andra är vana vid att ta sig fram i varierad terräng och nu är det Chelseas tur att få lära sig “lyfta på fötterna”

025 023

Har hittat ett nytt vandringsställe som tar ca 1 timma att knalla runt om de inte fastnar för länge och gnager vid träden. Hade de själva fått bestämma hade det stannat där resten av dagen.

017

Nej ingen skottsäker väst utan nya skydd inför tävlingarna framöver. På träningen i Tor provade vi ut och skall i möjligaste mån träna med skydden så vi vänjer oss. Tur att jag kör kickboxning parallellt så att dra på sig benskydd kändes inte allt för udda.

Kommer att få köra in till Lund för att jobba nu ett par veckor framåt. Känns väl inte jippi men i bland händer saker man inte räknar med. Och kan man inte påverka det är det bästa att gilla läget.

Nästa helg har jag två inof utställningar inplanerade. Ska bli skoj och en bra träning för Chelsea. Hon växer så det knakar och i bland har jag svårt att tro att han “bara” är 6 mån

002

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar