17 februari 2013

 

Hade bestämt att byta gardiner i dag men det kom liksom av sig. Den där orken infann sig inte riktigt. Natten var något bättre än natten innan och jag vaknade färre gånger i hostattacker som totalt tar andan ur en men sover bra gör jag långt ifrån. Försöker att tagga ner och inte ha en så jäkla massa måsten. Men det är svårt det ska jag motvilligt medge.
Ute är det grått och mulet. Man kan undra om solen har tagit en lång kompledighet från den södra delen av vårt land. Hade inte suttit helt fel med några solstänkta dagar.

Fick med mig Jennifer på långpromenaden i dag. Hon hade aldrig varit på Kabusa så jag vi beslöt att åka dit.

008

005

På väg tillbaka mot bilen trampade jag ner i ett djupt kaninhål som var gömd under snön. Lyckligtvis klarade sig benet utan några som helst skador och vi kunde skratta gott åt hur rolig jag såg ut som helt plötsligt bara försvann. Hundarna tyckte det hela var spännande. Douglas hänger halvvägs ner i hålet för att snoka rätt på vilka filurer som bodde där.

Hemma blev det lunch med varm nyponsoppa, grädde och mandelbiskvier. Har inte ätit det sen tjejerna var små. Det var lika gott som jag mindes det.

011

Pappa var över att åt middag här i kväll. Douglas blir alltid lika glad när han kommer. Och självklart är det han som ska sitta bredvid “morfar” i soffan. Två vackra gentleman Rött hjärta

013

1 kommentar: