16 februari 2013

 

Alarmet på mobilen skrällde vidrigt tidigt i morse och när jag satte mig upp undrade jag stilla vilken brakfest jag hade varit på i natt eller om det var så att en ångvält kört över mig ett par gånger. Huvudet dunkade rejält och när första hostattacken brakade lös var jag beredd att kasta in handduken. Men ilsknade till och beslöt att nu jäklar ska jag ge förkylningen en match – du slår mig, då slår jag tillbaka!!
Masade mig upp och fick i mig penicillin, Alvedon plus ett par koppar kaffe. Och sakta började jag känna att livet återvände till min kropp.
Ut och rastade två trötta bulldoggar (Nellie / Douglas) som undrade varför i hela fridens namn de blev väckta mitt i natten för att gå ut!
Chelsea som inte är så gammal och inte hunnit fått något tidsbegrepp än var glad som en speleman att få kliva upp och dra iväg. Inte spelar det henne någon roll om klockan bara är i arla morgonstund.

Framme vid Jägersro trodde jag först att jag tagit fel på dag. Det såg så tomt ut på parkeringen och inte en hund utanför byggnaden. Men nix dagen var rätt var bara ovanligt lite ekipage som hade dykt upp. Jag blev placerad i gruppen med röda band, dvs valpar och äldre hundar utan utställningsvana. Gick hyfsat bra inne i ringen. Tyvärr är golven galet hala så att ställa upp en valp på dessa är inte så kul. Jag tog träningen med ro och tog fokus på att Chelsea skulle vara koncentrerad på mig och inte de andra hundarna i gruppen. Om hon inte stod helt korrekt uppställd spelade mindre roll. Jag passade även på att träna henne på bord. Enligt mina vänner i Danmark är det något som kommer att börja användas på utställningar. Vet inte om det bara blir för valpar eller om de kommer att använda sig av ramper så att de äldre hundarna också kommer upp från backen.

Här ses Chelsea tuggande på min väska vilket hon tyckte var för dagen mycket mer roligt än att valsa runt i ringen med en hostande Tant.

010

Lite senare dök syrran och Ozzy upp på träningen. Chelsea blev glad att se sin lilla kompis och efter att Ozzy tränat färdigt var det tid för bus.

016

017

Dagen blev nog inte så dum i alla fall tyckte Chelsea. Hemma igen blev det promenad med de andra två bumlingarna.
Min kropp börjar känna av min utflykt och jag tänker göra som hundarna, slänga mig ner i en soffa och vila en stund.

023

I kväll blir det melodifestivalen hemma hos Therese/Martin tillsammans med Jennifer och Linn. Jag är väl ingen större fanatiker av melodifestivalen och tycker att de flesta låtarna är skräp. Men det kommer bli kul som alltid när vi träffas hela gänget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar