15 februari 2013

 

För tre veckor sen började folk i min omgivning duka under för diverse förkylningar och jag gav mig tusan att hålla mig på benen. Efter ett 3-veckors förkylnings-inferno under december ville jag absolut inte drabbas igen. Jag tuggade Alvedon som godis för att hålla förkylningen stången och trodde att jag lyckats tills 2 dagar innan vi drog iväg till Fredericia. Då slog förkylningen till med full kraft. Förkylningen med stort F som innehöll ett hel fotbollslag med ilska bakterier som tog död på hela mitt stackars immunförsvar. Som x-tra grädde på moset drabbades jag av ögoninflammation och nu det sista ett gigantiskt munsår. Snacka om att kroppen är körd i botten. I söndags efter hemkomsten från Danmark fick jag en akut tid till läkaren. Hans första kommentar var – du ser inte så kry ut!! Efter titt i hals och stick i fingret konstaterades att jag har en bakteriell luftvägsinfektion och jag blev insatt på Kåvepenin i 10 dagar. På apoteket fick jag rådet efter uttag av min medicin att ta det lugnt, gå hem och vila för du ser inte så pigg ut. - Pigg tänkte jag fräsa, vem tusan kan se pigg ut med mördarbakterier som har party i min kropp?
sjuk_81749680

I dag har jag ätit penicillin i 5 dagar men är långt ifrån bra. Hostar som en Kol patient efter minsta ansträngning och mitt gigantiska munsår tronar på överläppen som ett enormt stoppljus. Undrar om jag ens kan tänka på att börja träna i nästa vecka…suck!!!

I dag har vi haft ett ganska tråkigt väder, ett tjockt molntäcke har lindat in Skåne i ett blåaktigt dis. Men sånt kan man inte ta hänsyn till som hundägare. Var bara att stuva in hundarna i bilen och åka iväg så de fick sin långpromenad. Dagen till ära valde jag Kabusa.

006

021

023

027

Är skönt att promenera på Kabusa. Hundarna kan springa lösa och det finns varken vägar eller bilar på mils avstånd.
030

033

I morgon ska jag åka med Chelsea till Jägersro och utställningsträna. Sydskånska kennelklubben har satt igång med sin träning. Är toppen att kunna åka dit. Ingen föranmälning behövs och 60 kr kostar det. Då tränar vi i 2.5 tim och tror faktiskt också att kaffe ingår. Billigare än så kan man inte få….

Återkommer med bilder från träningen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar