20 juli 2012

 

252741_435904473116997_1717015941_n

Juli går mot sin mitt och Skåne har intagits av marknader. Det hela sparkade igång i Kivik och några dagar senare tog Sjöbo över hela spektaklet. Hade förträngt marknaden ända tills jag kom till jobbet sent i går kväll och försökte hitta en parkeringsplats. Morr!!! Ja om jag ska vara ärlig finns det väl värre saker än marknader. Kan faktiskt fynda om man orka slåss med skrikande barn, irriterade föräldrar, pensionärer som rör sig i snigelfart och blockerar gångarna för en halvgammal stressad Stockholmare med motto: allt ska ske helst nyss!!!
Förra året gjorde vi ett besök bland knallar och karuseller men regnet gjorde allt för att försöka dränka oss så vi gav upp. I år är det en favorit i repris så jag hoppar marknadskarameller och virkade hattar för toalettrullar.

OMG!!! söta så man vet inte vad. En sån kan du skaffa Patricia!!

292486_343811009031606_338924301_n

Hemma trampar jag på som vanligt med jobb. Och i mellan åt försöker jag att verka klok som en bok och fnula lite på min sommartenta. Kan väl säga att det går hellre än bra! Men jag stirrar inte upp mig. Känner jag mig rätt kommer den vara inlämnad och klar i tid.

Min brorsdotter Linnea är en hejare på att sy barnkläder. Detta underbara linne har hon sytt till Adrian. Hon hade inte kunnat välja ett bättre tyg *ler…

10 juli (16)

I går bjöd syster yster med mig och Nelli på en skogspromenad. Vädret var lagom varmt för “tunnan Nellie” och det var länge sen hon var på date med Grabbarna Grus.

18 juli (19)

18 juli (24)

Douglas och Madison fick följa med mig lite senare till den konstgjorda sjön och promenera. Både i och runt om!!

18 juli (28)

18 juli (29)

18 juli (31)

18 juli (36)

Nellies mage växer och nu syns det att hon är dräktig. Jag hoppas för hennes del att det svalare vädret kommer att fortsätta en bit in i augusti.

dag 37a

Äntligen har jag tagit mig i kragen och beställt tid hos läkaren för axeln. Den 3 augusti ska jag dit. Få se om jag kommer hem med en axel mindre.
Denna fantastiska bild på denna fantastiska hund fångade Jennifer på bild sent i går kväll.

The one and only “Dogge Gogge”

19 juli

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar