18 juli 2012

 

014

Jag gav mig genast ut med spaden i högsta hugg för att leta rätt på krukan med guld när jag såg denna fantastiska regnbåge. Men icke även denna gång kom jag tillbaka tomhänt. Ja ja men en dag ska jag ta mig tusan hitta krukan.

Bilen är pigg och kurerad igen till en hyfsad billig summa. Jag är glad, bilen är glad och framför allt plånboken är glad. Under tiden bilen var på verkstan var jag och hundarna nere på Sandbäck.

Nellie tuggar pinne på ett mycket annorlunda sätt

002

Solen tittade fram med jämna mellanrum och Madison njöt

006

I Måndags anlände Nellies mat. Fr.o.m nu går hon på valpfoder och valparna ska så småningom också äta detta. Har hittat en annan återförsäljare. De senaste gångerna har det varit strul med leverans från Animail och de skyller på leverantören och leverantören skyller på Animail. Jag står mitt i mellan och struntar i vilket jag vill bara ha mitt foder. Så nu hoppas jag att detta ska funka bättre. Varför jag inte har gett upp för länge sen är att Orijen och Acana är helt outstanding. Värt varje krona.

012

I går var det fullt ös här. Såna dagar man tycker riktigt mycket om.
Fick först besök av långväga gäster från Piteå. Brorsan med personal var på genomresa och stannande till i vårt vackra Ystad. Jag och Dogge mötte upp på husbilscampingen utanför stan.

Finaste Bror

003

011

Douglas tyckte det var toppen med en killkompis och försökte med diverse hopp och krumbukter få igång brorsan till lite bus. Men han var svårflörtad och cool som en filbunke. Ja han är ju inte norrlänning för inte *ler*

Två snygga killar med vackra Tanter

006

Efter kaffe/munkar i fantastisk husbil (en sån står nu på min julklappslista) massor med hundprat och promenad på stranden var det time att säga hej då till gänget från Piteå. De skulle vidare mot varmare breddgrader. O nej avundsjuk inte ett dugg.. Hm!!

Hemma väntade Therese, Martin och Adrian. Vi skulle fira Therese födelsedag.


            c54
                  Världens bästa Therese

020

Blev kaffe med längd och kladdkaka/vispad grädde. Fika med smaskens omgång nr 2 inom ett par timmar. Tumme upp sånt uppskattas.

023

Mästerkocken i köket
052

Gänget stannade på middag och klockan hann bli sent innan de körde tillbaka mot Sjöbo igen.

030

053

Två trötta bulldoggar kröp ihop i soffan och somnade gott

059

060


Önskar alla en fortsatt bra vecka

051

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar