24 juli 2012

 

Ja då fasiken är det varm när glassbilen smälter !!!

557155_437828836261189_1428709196_n

Det blev ett oplanerat besök på Sjöbo marknad i Fredags. Jag och Jennifer var bjudna på middag hos Therese och Martin så när vi ändå befann oss i “stan” drog vi en repa. Hann inte mer än komma dit förrän himlen öppnade sig och gav oss en ofrivillig dusch. Efter den 772:a tröjan med trycket - Fuck you I’m driving Volvo eller - riktiga karlar väger över 100 kg eller klassikern denna - kropp byggdes av öl började mina ögon smått må illa. Inte gjorde det saken bättre när patetiska män med utgånget bäst före datum och en tre nummer för stor mage dök upp med små brudar med härkomst från något asiatiskt land. Jag gjorde som Uggla i en gammal hit och vandrade hemåt i regnet mot något betydligt trevligare.

Lördag morgon och mobilen väckte mig med ett ilsket vrål kl 05.45 Döda mig var den första tanke som dök upp i knoppen. Jag och tidiga mornar är inte goda vänner. Men det var bara att bita ihop slänga benen över sängkanten och sätta fart under sulorna. Om det bara hade varit jag som skulle iväg men tre hundar ska ut, få mat och ut en runda till innan man kan sätta sig i bilen och köra till jobbet. Det hela avlöpte väl. Jag kom i tid och hundarna fick både mat och promenader.

Sommaren har slagit till med full kraft. Jag passade på att plantera om några av mina blommor eftersom det var varmt och skönt att stå ute på balkongen och pyssla med sånt.

022 

014

I går bjöd min kära syster och Linn över oss på bullkalas. Sånt gillas!!
Självklart var man tvungen att smaka på alla sorter. Lite senare på jobbet satt jag som en stor överjäst kanelbulle och orkade knappt röra mig.

002

Nedräkningen har börjat. Om ca tre veckor är det beräknat att Nellies valpar kommer. Mycket att göra innan dess för man vill ju att allt ska vara klart.

013


Valplådan kommer att anlända i nästa vecka och den kommer att placeras i mitt sovrum. Jag har varit förutseende och lånat in en TV. Så nu har jag både TV, dator på rummet så –bring it on. Jag är redo att vaka i minst tre veckor Blinkar

008

I går var jag och köpte färdiga staketlängder. Tanken är att jag ska snickra ihop en hundgård. Hade planer redan förra sommaren men det blev liksom aldrig av. Men nu så är det ett måste. Nellie orkar nog traska runt en vecka till med mig men sen är det stop. De sista två veckorna ska hon om hon vill ha hundgården att ligga och mysa i.

imagesCAM0ZSTR imagesCAXFD38F

005

Hundgården kommer bli 27 kvm och anläggs här med egen nedgång från uterummet. På båda sidor av staketet ska det finnas grindar så man även kan ta sig in där.

007

Bygget beräknas sättas igång i morgon inväntar bara mina grindar. 
Se så glad jag ser ut !!

imagesCAPET0H0 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar