25 juli 2012

 

559170_379306762124312_723797476_n

 

Jag är uppspelt och förväntansfull. I dag sparkade OS i gång med fotbollsdamerna.

066
Invigningen är först på Fredag men fotbollen tjuvstartar. Har verkligen sett fram i att få frossa i alla rolig sporter. Har inhandlat  en sådan här. Nu kan jag ha stenkoll!!

070

I dag kom grindarna så jag åkte och hämtade upp dom på Hjem och Fix. Har skruvat fast gångjärn och ett lås på grind nr 1

067

Nu saknas bara ett spett så jag kan göra hål i marken till stolparna. Inte en människa äger ett spett!! Skumt, det trodde jag alla hade i sin verktygslåda Blinkar Fy fasiken vad man har “spettat hål” i sina dar. Innan jag flyttade till Ystad bodde vi på en hästgård i Strängnäs. Man gjorde nästan inget annat än att flytta stolpar och dra ny tråd.

Hann med ett par timmar på stranden på fm. Med oss följde pappa, Martin och Adrian. För hans del var det första gången han var vid havet.

005

Vi låg precis lagom länge i solen och kroppen kändes inte som en skållad råtta när man kom hem. Man kanske har blivit äldre och klokare??

För Nellie Pirelli är det lite halv jobbigt just nu i värmen. Hon frustar och pustar ganska rejält. Försöker att hålla huset så svalt det bara går för hennes skull. Hon är i vecka 6 nu och har det redan tungt. Hur ska det bli de sista 2???

dag 43a

074

Vi hade bestämt att sticka iväg hela gänget till Ystad Djurpark i morgon men det blev ändrade planer. I stället åker vi till Smygehuk och har picknick. Vädret kommer att vara fortsatt varmt och soligt. Är hundra på att vi får en toppen dag.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar