28 juli 2012

 

Infor-Honduras-matchen-OS-London

Sitter på jobbet och tittar på OS invigningen. Vilket helt sjuk bra arrangemang. För var gång tror man inte att det kan bli bättre men ta mig tusan så lyckas länderna att bräcka varandra.
En mega stor tumme upp för valet av vår fanbärare Rolf Göran Bengtsson “Roffe” äntligen får våra duktiga ryttare en plats i rampljuset.

På tal om rampljus så var jag och Nellie hos Dragan i dag. Jag fick se småttingarna för första gången och det kändes stort. Blev lite tårögd och hade lust att utbrista – Hej små bumlingar som jag har väntat!! Men med risk för att bli stämplad som helt galen och intagen på psyk valde jag att hålla snattran.

I går blev det ju ändrade planer från djurpark till picknick i Smygehuk. Dagen blev lika super som jag misstänkte.

017

Jag och “magen” dvs Therese med liten Adrian

406294_499914463357752_1434916277_n

Tre generationer

427534_499914726691059_844628938_n

Vi körde en knytis

009

010

Finns det något vackrare än en svensk sommardag?

029

013

024

022

På em. kände jag mig taggad att sätta igång med “projektet hundgård” Hade fått fatt på ett spett så nu jäklar skulle staketet upp.

002

Nellie och Douglas undrar vad som är på gång

001

003

När första stolpen var på plats och staketsektionen skulle sättas fast insåg jag min begränsning. Hur gärna jag vill och tror är jag ingen bläckfisk. Jag har inte 8 armar. Det fungerar inte att ensam försöka hålla upp 1 1/2 m staket och samtidigt skruva. Svettig, lite sur och irriterad la jag ner arbetet.
Efter besöket i Malmö med Nellie i dag hade jag flörtat med pappa som självklart kom över med ett par extra armar.
Hej och Hå med farbror Blå vilken fart och vips var hundgården klar.

Vi lät pröva rymningssäkerheten först på ett stycke barn *Ha ha…

005

009

(o)djuren kollar in nya lyan

010

Revirmarkerad och klar

013

- ja du Tanten det här har du gjort bra.

014

Är jäkligt stolt över resultatet. Har räknat och planerat och inhandlat allt material själv. Man är väl inte en snickares dotter för inte Blinkar
I morgon ska det sista göras med hundgården. Pappa skulle komma över och hjälpa. Tar tillfället i akt och bjuder både honom och mamma på lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar