14 mars 2012

 

Dagens citat 120

Utflyktade i går med syrran och Linn till Satchmo i Lund. Ett mecka för den hundtokige. Hittade det jag skulle plus lite till som egentligen plånboken inte tillät. Men vad gör man inte för sina bumlingar.
Jag brukar inte köpa ben till hundarna men föll till föga och inhandlade ben av torkad hud. Ett bättre alternativ än de vanliga benen. Fast som den “hönsmamma” jag är får de bara tugga på benen under uppsikt av mig. 

004

006

009

På kvällen samlades vi hemma hos syrran och kikade på Top Model Sverige. Fnissade åt hysterin och allt bölande de bjöd på och frossade galet god persikopaj med knäcktäcke och vispad grädde.

Vädret fortsätter att vara kalas. Så det är bara att stuva in hundar och kamera i bilen och dra ner till stränderna runt Ystad. Lika bra att passa på för när regnet väl kommer så brukar det dröja innan solen tittar fram igen.

036

061

085

047

057

073

053

041

080

029

070

Denna vecka sparkar mitt nya schema igång. Det innebär lite mindre timmar men också tyvärr mindre i plånboken. Jag får se hur det kommer att funka ekonomiskt. Blir det för kännbart får jag gå in och ta extra pass.

 

2 kommentarer:

  1. Härlig dag ni haft!Va kul att du och syrran din bor så nära så att ni kan dimpa in hos varandra så där bara för ett program!Låter toppenmysigt!

    SvaraRadera