18 mars 2012

 

28 augusti

Man hittar “ny gamla” bilder hela tiden. Detta sköna gäng busade rundor i Sjöbo sommaren 2010. En bild man blir glad av.

I går bar det av till Malmö Internationella hundutställning. Utan hund men med Therese i bagaget. Super duper skoj att hon kunde följa med. Kändes som minst 100 år sen som hon, jag & Haley gjorde “en galen fågel” Therese min ständiga följeslagare under Haleys seger era och det var hon som visade Nellie när hon blev Dansk Champion.

Malmös nya mässhall blev tyvärr en besvikelse. Litet och trångt. Tråkigt att när de bygger en mässa för dyra pengar inte passar på att göra den lite större.
36 bulldoggar var anmälda men är osäker om alla dök upp. Standarden på de anmälda hundarna varierade ovanligt mycket tycker jag. Allt från riktigt bra till riktigt uselt. Blev glad då en av mina stora favoriter dök upp Inger.B  Jaminic Ice Gold Of Mystyle (Arthur) Han har hunnit fylla 10 år den vackra gentlemannen men är fortfarande “still going strong” och en fröjd för ögat.

032 

Vi fick en trevlig dag och var skoj att träffa alla vänner runt ringen. Var så länge sen jag var på en svensk utställning. När bulldoggarna var klara vandrade Therese och jag runt bland de andra ringarna och pratade med hundfolk. Och som avslutning blev det lite shopping. Jag fyndade ett halsband till Douglas. Lila var klart hans färg!
015

Kvällen avslutades hemma hos syrran med kaffe, glass och Ace Ventura (första filmen) trots att den är urgammal skrattar jag lika gott åt den galna djurdetektiven.

I dag bjöd vädret på mulet men varmt. Syrran plockade upp mig och Nellie och vi drog till Fyledalen för en långpromenad. Bäst som vi gick där dök Herr Grävling upp. Lagom irriterad och fräsande sprang han nästan mitt framför benen på oss. Sicken jädrans tur att jag hann få fatt i Nellies halsband annars hade hon jagat efter den irriterade mannen. Och det hade kunnat sluta illa för hennes del.
På promenad nummer två blev det bad för både Douglas och Madison i den fina lilla sjön.

024    026

030    031

Precis innan bilen lyste något blått bland löven. Och javisst var det en blåsippa.

019

1 kommentar:

  1. Ja det va lite trångt....Långt till rastgårdar mm.Men men,en gång om året står jag ut!Kul med 36st Bullar.Nej alla va ju inte på plats,det är dem ju sällan.Men med så många så kommer det ju fram Bullar som man aldrig eller sällan ser ute i ringen.Sådant är ju bara skoj!Arthur är ju en favorit eftersom han va Agges Morfar.Man ser lite "Adina" i hans ögon-men där slutar nog likheterna :-) Hur som...ÄLSKAR gamla Bullar!Ojojoj,det hade kunnat gå riktigt illa med grävlingen!Jag hade gjort på mig!

    SvaraRadera