24 februari 2012

 

I'm a dog breeder

Visst är den underbar bildserien. Stämmer precis eller hur?

Har varit en välbehövlig sjukskrivning för armen gör inte ont längre. Att det ska ta sån förb.… tid innan man tar sig till en läkare och får problemet åtgärdat! Och på måndag ska jag vara hos sjukgymnasten med min axel. Hade tur att komma dit tidigare tack vare ett återbud.

Vädret har bjudit på lite skiftande humör. Faktiskt ett riktigt aprilväder som det kallas. Fast jag vet att det är på tok för tidigt att börja prata vår. Jag och hundarna har promenerat både bland sanddynor och asfalt. En lagom mix av underlag och syn/doftintryck med andra ord.
Här är vi på en av strandturerna och fotografierna är tagna med min mobil så de är inte helt hundra i skärpa och kvalitet.

014 036

046

042

044

018

034

Mys i solen Blinkar

008

Attans så skönt det är att få hundarna foder levererat ända fram till dörren. Sen 1 1/2 år tillbaka köper jag det mesta av mitt foder via Animail.se (gamla foderbilen) I början hade jag en hel del problem med försenade leveranser osv osv. Men nu fungerar allt som det ska och jag är super nöjd.

Jag har genom årens lopp provat det mesta i foderväg. Allt från färskfoder – laga mat själv – torrfoder. Äntligen har jag hittat ett eller snarare 2 sorter men från samma tillverkare som är helt outstanding.
Acana och Orijen från Kanada. Orijen innehåller 80% och 20% grönsaker medan Acana har 60% kött och 40% grönsaker. Därav att Orijen är dyrare. Inget av fodren innehåller spannmål.

Denna omgång valde jag Acana Pacific och Acana Grassland

013

017 018

På morgonen får de fisk och till kvällen serveras lamm. Hm bortskämda INTE ett dugg * Ha ha…

Om inte jag vill äta vad som helst varför ska jag då ge mina hundar skräpmat? Hundarnas pälsar/magar är i toppskick. De äter med god aptit och håller sig mätta. Tycker att rinn från ögon och nos minskar men det kanske bara är inbillning. Hur som ger jag dessa foder min största hand upp.

På söndag får jag fin besök. Det är en familj som är aspiranter till en av de framtida bulldoggsvalparna. De ville komma och hälsa på och träffa min bumlingar.

En skön helg till er alla


 

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilder på bumlingarna!Ja visst är det toppen att hitta "sitt" foder!Jag har ju alltid haft samma,fungerar det så finner jag ingen anledning att byta.Men man veeeeet ju inte om det finns nåt som skulle passa ännu bättre!Funkar magen bra och pälsen håller sig jämn(kan ju se försämringar i årstider mm) då är jag nöjd.Kul att vara tillbaka här på din blogg igen.

    SvaraRadera
  2. Gillade den där summeringen av vad du och din omgivning tror att du gör som uppfödare ;-)

    SvaraRadera