21 februari 2012

 

Dagens citat 30

Helgen som såg ut att bli en totalt katastrof blev toppen.
Patricia kom ner lördag morgon med flyget från Sthlm. På vägen till Sturup droppade jag bumlingarna i spenaten hos A. I bland är det så jäkla gött att vara hundledig. Komma och gå precis som man vill utan att behöva planera. Min arm tog sitt förnuft till fånga och värken minskade under lördagen. Förkylningen kammade till sig den med så i det stora hela var det inget större fel på Tanten. Men trots detta tror jag inte att jag hade varit helt redo för ett pass med Paolo Roberto. Jag har tränat en gång tidigare för honom (uttagningen till Robinson) Hans pass är sjukt jobbiga så är man inte helt 100 i kondis blir man totalt krossad. Kanske tur i oturen att det hela blev inställt. Ystad Saltsjöbad drabbades av vinterkräksjukan så hotellet stängde portarna och la sig i sjuksängen. I och med detta försvann inte bara träningen utan även vår inplanerade frukost på söndagsmorgonen. Men efter lite tänk hit och dit hade vi styrt om våra planer. Vi hade “tjejträff” hemma hos syrran på lördagskvällen med god mat och schlagerfestivalen. Och på söndagen träffades hela gänget (utom J som jobbade och slet) på Olof Viktors för en fika.

008     009

006 007

Therese, Martin och Adrian följde med hem. På kvällen blev det skinkstek med kokt potatis och gräddsås. Bjöd över syrran och Linn som kom vid 6 tiden. Therese och Adrian blev kvar över natten. Måndag fm var det time att hämta hem bumlingarna. Solen sken och det låg lite vår i luften. Jag och Patricia stannade till vid Snogeholms sjön och gick en promenad.

011 013

016 019

På kvällen körde jag Patricia till Sturup igen. Dat var dags för henne att flyga tillbaka till Sthlm. Alltid lika tråkigt när den dagen kommer. Nu är det en hel månad kvar innan vi träffas igen.

Dagen kommer att gå i flitens tecken. Ska sätta ner näsan i skolböckerna och plugga vidare på Beroende och missbruk.

023

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar