16 februari 2012

 

images

Ve och elände. På väg hem från jobbet i morse bråkade armen med mig så pass mycket att jag beslöt att ta “tjuren vid hornen”
Ringde min läkare och bad om en akut tid helst nyss. Inom en 50 min satt jag på plats 160 kr fattigare. På frågan om när problemet uppstod första gången kunde jag svara direkt. I Mars 2010 när jag var i England och ställde Nellie på Cruft. Läkaren tittade lite konstigt och frågade inte men såg att hon tänkte – varför har du inte sökt tidigare?
När jag ändå var på plats passade jag på att fråga om min vänster axel som bråkar med jämna mellanrum. En riktig tråkig typ som jag flera gånger hotat att blir det ingen bättring så ligger den risigt till. Efter en snabb undersökning konstaterade läkaren att - Hoppla axeln var inte i något vidare skick. Näst intill frysen. Kanske inte konstigt att den domnar bort och har sig. Ja man kan inte precis bli beskylld för att vara en gnällande, beklagande Tant. Hon måste tycka jag var en lattjo pryl som inte hade upptäckt hur illa ställt det var med axeln. Min armbåge fick en kortisonspruta och till axeln fick jag två val: spruta eller sjukgymnastik. Jag valde det sistnämnda eftersom jag inte är så tjo och tjim i kortison. Nu blir jag hemma en vecka och har lovat mig själv att VILA min arm. Själva sprutan gjorde inte ont trots att de gick in i leden men ett par timmar senare kom värken som ett brev på posten. Lagom med värken som kom krypande piggnade Nellie och Douglas till och körde rundor i lägenheten. Det var mer än mina “franska nerver” klarade av just då. Drog i mig några tabletter, satte koppel och halsband på Humle & Dumle och åkte till Kabusa. Där är det mil av kullar, öde strand och de kan springa hur jäkla mycket de vill. Passade mig perfekt medan de gjorde av med energi kunde jag gå i min ensamhet och tycka synd om mig själv.

005

008

001

017

012

Har en trevlig helg att se fram emot. Kan behövas nu med arm och axel som krånglar. På lördag kommer Patricia ner. På kvällen blir det glitter och glamour hemma hos syrran. Vi ska äta lite gott och titta på melodifestivalen (tror jag) På söndag samlas hela gänget för en gemensam frukost på YSB. Ystad Saltsjöbad har en frukostbuffé’ man kan döda för. Längtar redan…

1 kommentar:

  1. Hujedanemej... det finns så mycket roligare saker än cortison... Frysta axlar mitt i vintern - näää nu räcker det väl?! Ha sköna dagar vid havet å så hoppas vi på att vintern töar bort - fort! Krya på sig!

    SvaraRadera