15 februari 2012

 

387586_340267742669230_223414024354603_1309514_1425173222_n

 

Måndagen och Tisdagen spenderade jag i skolan. Har 2 obligatoriska träffar i månaden. Jag går mellan 9-16 och det är “korvstoppning” på hög nivå. Känns inte hjärnan fylld med ludd innan så garanterat gör den det efter dessa 2 dagar. Det blir bara korta promenader med hundarna under dessa dagar. Den enda som lider av detta är nog jag själv. Är inte ett dugg synd om mina bortskämda bumlingar som får stå tillbaka 2 dagar av månadens alla dagar. Men som den kvinna man är brottas man alltid med dåligt samvete över att vara otillräcklig.

 

Så i dag passade det förträffligt när solen dök upp hand i hand med en klarblå himmel. Ringde syrran får en date på Kabusa med hundligan.

086

019

024

025

026

049

071

080

Sen var det bara hem igen och byta hundar men den andra turen till Kabusa fick jag ta själv. Jag är så van att gå i omgångar så jag tänker aldrig på att allt jag gör gör jag dubbelt. Gäng nr 2: Dogge och Madison for som två vettvillingar över vidderna. Helt ljuvligt att se.

090

112

113

104

121

110

140

162

109

Härliga bilder från en härlig promenad.
Hu och ve jag börjar känna mig lite krasslig. Blänger i smyg på de närmaste i min omgivning för att kunna haffa smittohärden och skälla ut personen i fråga. Kan absolut inte bli sjuk denna helg!!
På lördag kommer Patricia ner från Sthlm och vi är ett gäng som ska träna med Kungen av Kungsan. Med andra ord Paolo Roberto i egen hög person. KAN bara inte missa det.

När vi ändå pratar träning kan vi glida in på ämnet mat som är lika viktigt som själva träningen. Just nu är detta min stora favorit som frukost eller bara ett nyttigt mellanmål.

166 
Kvarg, banan, plommon, russin som mixas till en super god men för ögat äcklig röra.


001

Middag. Stekt ytter fläskfilé med färska champinjoner, schalottenlök, keso och sallad. Gott och sunt.

Äntligen fick jag tummen ur ….. och köpte mig ett par riktiga vinterskor. Ja skor snarare kängor. Hur som så var det rea på Åhléns så jag slog till 299 kr och Tanten slapp frysa om fötterna. Härligt.

011

1 kommentar:

  1. Fina vinterbilder på bägge promenerar spring i benen gängen... justa dojor... Men när jag läste om mellanmålet så dansade inte mina smaklökar hambo, dock väckte huvudrätten tangotakterna i de samma!!! Håll dig frisk så blir det kanske en slowfox för dig på lördag ;)!

    SvaraRadera