27 februari 2012

 

429083_10150546185727391_608842390_9416336_1864546811_n

Dagens dialog:

Sjukgymnasten – Vad kan jag hjälpa dig med?
Jag – Min läkare säger att jag har en dålig axel.
Sjukgymnasten – Har du det?
Jag – Hm tror inte det.
Sjukgymnasten – Din läkare skriver att du behöver sjukgymnastik,
                      ja träning är alltid nyttigt för kroppen.
Jag – Mm jag vet, jag tränar en del.
Sjukgymnasten – Jaha vad då? 
Jag lovar och svär att detta var bilden han fick upp i sitt huvud när jag nämnde ordet träning

STAVGN~1 

Jag – boxning 3 kvällar i veckan och emellanåt även karate.
Sjukgymnasten – du sa att du tränade vad?

Reaktionen på honom var obetalbar *Ha ha…
Vi pratade en hel del boxning för det visade sig att han hade haft en del av Armands killar som patienter. Axeln var inte i ett sånt bedrövligt skick som min läkare ansåg. Och sjukgymnastik behövdes absolut inte. Det jag blev rekommenderad var att ta mig till en massör och få musklerna på vänstra skulderbladet masserade för de var däremot i bedrövligt skick.

I söndags fick jag besök av en familj som är valp spekulanter. Vi har haft telefonkontakt ett flertalet gånger och de ville jätte gärna träffa hundarna. Det jag gillade var att de ville se och träffa vuxna hundar. För som de sa så är alla valpar gudomliga och det är lätt att glömma hur stora de blir när de färdig växta.
Jag kommer själv ihåg när jag för första gången träffade en bulldogg. Kärlek vid första ögonkastet. Och jag kunde se samma glädje i ögonen även hos denna familj. Även om det inte blir valp köp hos mig så har de fått “lite kött” på benen med sig. Lite sånt där matnyttigt jag hade önskat jag visste när jag letade min första bulldogg. Jag är säker på att de hittar den perfekta uppfödaren i deras ögon.
Hundarna var i alla fall klart nöjda med att få massor med uppmärksamhet och klappar/pussar.


Så här skrev Narva efter lördagens match:
Patricia gjorde comeback efter en tids frånvaro och var skoningslös när hon släppte höger på höger som gjorde att motståndarhörnan kastade in handduken redan i första ronden. Grym prestation av Patricia som visar att hon kan bli farlig för vem som helst i framtiden.
(bilderna lånade från Patricia.A)

RAK_HG~1

IMG_6084

Grym seger!! Nu väntar en ny match i Timrå till helgen. Tyvärr kan jag inte se den heller eftersom avståndet är sjukt långt.

Önskar alla en skön Måndag

Hälsning från KS 8





2 kommentarer:

  1. Vad bra att axeln inte var så trasig som läkaren befarade.. SE NU TILL ATT DU KOMMER IVÄG TILL EN MASSÖR (och inte bara en gång!!).

    SvaraRadera
  2. Nu är det Mars Yvonne!Jippi!Ser att ni har det hyffsat bra och alltid händer det nåt nere i Ystad.Kul för oss läsare!Kram kram

    SvaraRadera