11 januari 2012

 

Dagens citat 94

Boxningspass nr 2 är avklarad. Fy helskotta vilken galen träningsvärk jag sitter inne med. I vanliga fall är den bästa medicinen mot träningsvärk att träna bort den. Men det funkade tydligen inte nu. Kroppen känns värre än i måndags. Jag har försökt att agera som en Tant i min ålder borde agera. Lite lagom aggressivt på säcken och att inte pressa mig till bristningsgränsen i takt med coachens glada tillrop Pressa pressa….men det har inte hjälpt.
Träningsvärken sitter till och med på insidan på den “köttiga” delen av tummarna. Hur fasiken känner sig deltagarna i Biggers Loser efter första dagen? Om jag känner mig så ledbruten, jag som inte har någon övervikt att slåss mot och mot träningsuppehåll har rört sig om 6 månader och inte som i deras fall hela livet. Vilken jäkla bragd dessa människor gör som tar tag i sitt osunda liv och gör en ändring. Jag är i djup beundran och respekt.

Min arbete blev inskickat till skolan i dag. Ännu en tenta avklarad och jag klappar mig på axeln och säger - Bra jobbat Axling!

Vädret har faktiskt varit rätt trevligt. En uns för mycket blåst i min smak men solen har visat sig större delen av dagen. En tackar för det.
Vi for ned till stranden. Började med gäng nummer ett.

Nellie and me

003

Jag slog vad med Nellie om att vattnet var för kallt att bada i.
Inget är för stort eller för svårt för mig skrattade Pirelli.

020

Och i vattnet kom hon!!

023

Man kan hitta många spännande saker som sköljts i land

028

024

Visst är väl livet toppen!!

035

Sen var det gäng nummer 2 som skulle till havet. Tur man inte börjar räkna efter hur många promenader man går med hundarna totalt på en dag.

070

Någon främling har gått på vår strand!!

074

Bada? Nä vem i helskotta vill det?? Er ju svinkallt.

050

080

Madison har fått span på en fiskare lite längre fram

057

Troligtvis INTE hans båt. Den såg lagom översandad ut

056

Madison kunde inte släppa fokus på fiskaren och frös fast

083

Douglas hade redan tappat intresse och travade åt motsatt håll

078

Torsdag i morgon och jag är ledig. Ja jag är ledig i natt också men jag gick av passet i morse så det känns ändå inte riktigt som en helledig dag. Vad som står på schemat är inte riktigt bestämt än. Tror det får bli en en där -Ta dagen som den kommer dag. Brukar bli rätt softa såna dagar. Och om inte annat så behöver nog mina ömmande muskler det. Hade jag haft mycket pengar hade jag dragit i väg till Malmö och shoppat som en galning. Var länge sen jag gjorde nåt sånt och är i rätt stort behov av lite nytt i garderoben. För även om jag blundar och försöker förtränga verkligenheten så ändras modet och klädstilen år från år. Och kläderna jag köpte för x antal länge sen är stenålder. Fast don efter person är det inte så man säger * Ha ha…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar