10 november 2011

 

381546_259042800815399_244753448911001_757191_253113376_n

Så attans lätt som en plätt det gick. Precis 10 timmar tog det från Sjöbo fram till slutmålet. Och nu trampar jag och Nellie Bryssel mark. Ja självklart resten av gänget också.
001

Prick 03.00 stod jag på gårdsplanen och hämtade upp stockholmgänget som knoppat kvar där över natten. Inte en bil så långt ögat nådde förutom oss hundgalningar. Vem annars är ute och styr kl. 3 en vardagsnatt. Hann med Rödby färjan 05.45 så när kl. var 7 stod vi på tysk mark. Gissa vem som körde hela turen ner? Jepp Tant som kör galant fick gasa och växla medan övriga i gänget snarkade gott i kapp med hundarna längst bak. Men det de inte vet än är att JAG kommer sova HELA bilresan tillbaka och då är det deras tur att köra. 102 mil på ett bräde är snyggt jobbat tycker jag. Bra där Yvonne!!

007

Hotellet nice, vädret O’lala sol och 18 grader. Eftersom vi redan kom fram till hotellet kl. hann vi kolla upp området runt hotellet.

008

014  015

Kan man ha bättre tur. 250 m bort låg mässan där utställningen ska vara. Flådig byggnad eller hur!
024

Den berömda atomen. Har lovat Jen att åka upp i den. Sjukt högt!!!!
”vad har jag gjort”
017
Sedd från hotellrummet på kvällen
025

På kvällen tog vi tunnelbanan in till Bryssel för att leta upp ett bra matställe. Insåg att stan är ett mecka för alla som älskar skor. I morgon vet jag vart vi ska åka tillbaka till.

Nu måste jag sova börjar känna mig lite smådragen trots att ingen alkohol har passerat den kroppen på månader. Kan det bero på sömnbristen??!!

 

 

1 kommentar:

  1. Härligt att hör att resan gick bra. Vädret på topp och idag handling av belgiska våfflor och tofflor... Samma övning som beskrivs i början är kanske även användbar när skopåsarna hopar sig... "Ska jag köpa dessa oxå" - då kan vrid huvudet åt först höger sedan vänster funka - du kan vara skoambassadör och testa...?
    Önskar er turister en bra shopping och njutar dag!
    Vid vilken tid är det dags att knipa klorna å tummarna i morrn?

    SvaraRadera