11 november 2011

 

Dagens citat 43

Ja du Carina jag var en utmärkt nejsägare i dag. Det var nämligen stängt, igen bommat, neddraget, släckt och mörkt i varje affär.
Ve och elände den här dagen började inte bra tyckte vi. Men oj så fel vi hade. När vi insåg att Brysslarna hade någon konstig skum helgdag som innebar stängda affärer tappade vi vårt goda humör för ett kort tag. Men en stund senare insåg vi fördelen att inte ha en massa shopping. Vi kopplade av och strosade runt i stan och hittade en massa fina ställen. Sicken jäkla tur att man inte bor i Bryssel. Hur hade man sett ut då?? Säkert lika stor som en havande flodhäst. Förutom ett mecka för skor har den choklad affärer i nästan vart gathörn.
Här är lite blandade bilder från vår tur i stan.

003    010

004

006

008

011

018

027

026

014

031

Belgien är känd för spets och broderier. Och vad hittade jag i en liten butik. Inte fasiken kunde man motstå denna (kuddöverdrag)

048

En nästan nära döden upplevelse hade jag i dag. Jag lovade i ett svagt ögonblick att följa med Jennifer upp i atomen. Det är en byggnad som skapades till Världsutställningen 1952 och är 102 m hög. Jag och höjder är inte så tajta kan man lätt påstå men va fasiken. I rulltrappan upp till första avsatsen kändes det rätt ok ända till jag börja tänka på hur jäkla gammal byggnaden är och hur många hundra tusentals människor som har passerat i denna trappa. Hur pass länge kan en sån här byggnad hålla?????!!!!!!

034
Det kom något panikartat i min blick och jag kände bara var tusan är utgången. Jennifer fick ta hand om fotograferingen och jag tog hand om trappan ner.

038

041

En glad tant är en Tant med båda fötterna på jorden.
I morgon startar utställning prick 8.00 Nellie har startnr 188. Vad klockan blir när hon ska in och dansa i ringen har jag ingen aning om. Men tid kommer det nog att ta och nu har jag fått grepp om hur det hela kommer gå till.

Var grupp med 150 hundar bedöms av 2 domare. De 64 hundarna från var grupp med högsta poäng bedöms mot varandra av 3 domare.
Alltså är det 640 hundar som ska bedömas av tre domare eftersom det finns 10 grupper. När domarna har gått igen alla de 150 hundarna i vår grupp blir det till att vänta på att poängerna ska räknas ihop. Speakern kommer att ropa upp de 64 som fått högsta poäng och får tävla vidare. Låter krångligt?

045

Vi prövade en belgisk restaurang i kväll och åt en inhemsk kyckling rätt. God men lite smaklös.

I morgon kommer mobilen ringa gräsligt tidigt. Kl. 7 ska vi stå startklara att börja promenaden upp till mässan.

 

Sov gott för det kommer jag och Nellie göra

 

1 kommentar:

  1. Vilka coola bilder! Ser ju ruggigt jäkla högt ut i den där atomen.. Läskigt :D Vilken mysig chokladbutik ni var inne i. Pepparkakorna var förstås också supersöta.


    Kick ass imorgon!!

    SvaraRadera