09 november 2011

 

391628_143507079082777_130468153720003_150551_1299734338_n

 

Packad och klar… nja kanske inte riktigt än men en go bit på väg.

003      001

Det ska bli helt sjukt skoj och jag är uppspelt som ett barn på baby3265julafton. Det har inte blivit några riktiga långresor för mig och hundarna detta år. Jag räknar inte in Tyskland längre som “långt-bort-i-stan” utan för mig ligger det bara några svängar bort *blink*

Har pratat med gänget från Stockholm och de har startat sin resa ner mot oss i Skåneland. Beräknas anlända runt 17 tiden om allt flyter på.

Madison & Douglas kommer att få vara på Flygrakans hundhotell fram till fredag då A plockar upp dom. Sen får de njuta lantliv ända fram till måndag då de ska hem till Ystad. 
Är många väskor och bagar som ska packas eftersom bumlingarna ska vara utspridda. Och som den petiga Tant jag är när det gäller hundarna måste ALLA få en utförlig förklaring hur de ska skötas.
Jag älskar att skriva lappar…
Mina barn kallar mig kontroll freak men jag kallar det Ordning och reda *Ha ha…

6 november (1)

Jag och Bryssel gänget har planer på att vara framme vid hotellet runt 17 tiden på Torsdag. Då har vi en bit kvar på den dagen innan det är dags att slänga sig i bingen. På fredag ska vi leka turister och spana in stan. Självklart ska här inhandlas belgiska våfflor!!!

Lördag är det utställning. Och det kommer bli den största utmaningen jag och Pirelli har varit på. Om man tyckte Cruft med 22 anmälda tikar i Öppen klass var galet mycket är det NADA mot vad som väntar oss.

Eller vad sägs om 150 hundar blandat från hela grupp 2 i en och samma klass. Både tikar och hanar ihop. Jag vet att jag har en bra hund som står sig i konkurrensen men de andra hundarna håller lika hög standard. Antingen har de vunnit WDS, EDS, eller blivit INT.CH detta år. Det som oroar mig lite är att Nellies öga inte är helt hundra efter operationen. Jag har ju intyg på att det är en skada hon har genom ett trauma och inte ett medfött fel men man vet aldrig.
Hur som helst ska det bli fantastiskt att få se så mycket fina hundar samlade på ett och samma ställe.

Brussel

Jag har datorn med mig så
uppdateringar kommer…


 

3 kommentarer:

  1. Det ska bli så himla spännande att höra om de belgiska våfflorna... ja, och om utställningen och staden i sig också för den delen :D

    Jag håller tummarna för dig och ditt resesällskap!

    SvaraRadera
  2. hmmm... min kommentar försvann - får väl göra ett nytt försök...
    va??? har du fastnat på bild i en fartkamera... ajajaj... å du Nellie stackarn ser både lite chockad och slokörad ut... men du är ju faktiskt lite igenkännbar ;) Hörru - ta't lugnt på vägen och i stället för trafikkameror så tycker jag att ni ska satsa på vinnarcirkeln och pressuppbådet där! Kör hårt, vi håller alla tummar och klor - å väntar på rapport!

    SvaraRadera
  3. Mina kommentarer faller också bort! Här håller vi alla tummar för att du och Nellie ska "sopa rent" där nere! Ha nu en riktigt trevlig resa!
    Brorsan i Piteå

    SvaraRadera