25 oktober 2011

 

303053_283386431685925_218166231541279_1047626_227489038_n

 

Hade min från början ofrivilliga semester som senare blev “tack o lov att jag hade semester” lördag och söndag. Utvilad och satans så nöjd med mig själv över mina färdiga och inlämnade uppgifter körde jag till jobbet i går kväll. I morse stannade jag kvar i Sjöbo för att 1 timma senare befinna mig på biografen Flora. Var inbjuden att lyssna på en föreläsning om ämnet “Kvinnor, män och alla vi andra” En vanvettig tankeväckande super rolig föreläsare (Claes Schmidt/Sara Lund) De 2 1/2 timmarna bara susade iväg och vid 12 tiden drog jag och bilen hem mot Ystad igen. Gårdagens gråtunga skyar hade bytts mot höst när den är som bäst. Blå himmel, sol och helt underbara färger. Flaxade ut på ett par rundor med bumlingarna innan det var dags att sätta sig vid datorn och plugga lite. Lugnet råder över Bruksgatan…….

003

004

Trodde jag ja. Ättiksgurkan Pirelli står i attack position redo för anfall.

006

Startskottet går och iväg hon far

014

“Cirkus Tumult” drar i gång och friden är ett minne blott

010

009

Är precis som vanligt!! Madison lämnat walkover, jag stänger datorn och går ut från rummet, tar mig till köket och fixar lite kaffe medan jag snällt väntar på att det 3:je världskriget i sovrummet ska ebba ut. Lagom till sista slurken kaffe har fred skipats.

018

Sätter mig ner och fortsätter med skolarbete samtidigt som jag blir underhållen av min egen kvintett orkester (Obs läs 3 snarkande snarkofager) I bland är det bara mer “gött” än andra dagar att vara människa.

007

Min inbjudan hos syster på kaffe och kaka i går förvandlades till middag. Blev en hederlig köttfärslimpa, kokt potatis med brunsås, inlagd gurka och lingon. Svensk husmanskost när den är som bäst.

snowball_107

Önskar alla som förtjänar det
en riktig Godnatt…

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar