23 oktober 2011

 

301271_282666768418514_100000255800474_1122803_302937600_n

Fredags kvällen spenderades ihop med syrran å familj. Jennifer hade slängt ihop en smarrig äppelkaka som vi hade med oss. Elisabeth bjöd på rostade kastanjer.

imagesCA6J1S5A 
Jag har ätit det en gång tidigare och då vet jag att smaken inte föll mig på läppen. Men det var på typ Krita tiden och mina smaklökar har ändrats en hel del sen dess. Kastanjerna rostas i ugn på en bädd av grovsalt i 20-30 min. Innehållet som smakar sött lite åt bakad potatis hållet. Man lägger på en klick smör och lite salt innan det stoppas i munnen. Passar utmärkt som “snacks” till en kall öl.

Förutom att fylla magarna med diverse snask kikade vi på Idol. Är en kul grej vi har börjat med. Vi träffas och tittar på olika program ihop. Innan var det Ernst och den danska kriminalserien som gick senare samma kväll. Och självklart tuggas det friskt på våra dater!

Hela lördagen gick i flitighetens tecken. Jag stängde omvärlden utanför satte på mig klokhatten och pluggade hela dan – kvällen. När klockan var 22.00 hade jag gjort klart mitt ena skolarbete och fått det iväg skickat. Arbetet nr2 var så gott som klart även det. Då kände jag mig jäkligt nöjd. Gav mig en klapp på axeln och sa – Bra där Yvonne.

For en tur ut på landet (Sjöbo) jag och bumlingarna. Bilen skulle genomgå en SPA-behandling innan besiktningen på Torsdag. Vädret var tumme upp och hundarna gillade att få springa lösa. Hade önskat att alla som påstår att bulldoggar är soffpotatisar som bara ligger på sofflocket hade sett mina när de som lyckliga idioter rusade sina rundor.

071

056

068

Tror fasiken jag får döpa om Douglas till något mer passande.
Vad sägs om Flygande Fabian eller kanske Svävande Sixten?

035

038

041

Även om Madison flyger och far har lusten att kasta sig in i leken tafatt avtagit. Hon studerar galningarna på betryggat avstånd.

070

083

Stackars alla växer som råkar befinna sig i närheten av “flismaskinerna” utan nåd tuggas/slits/mals de stackarna till småsmulor.

Douglas är den malande typen. Han går in i ett nästan transliknande tillstånd och bara maler. Ingen mening att världen anropar Douglas just då.

081 

Slit och rycka Nellie. Ge upp! finns inte på hennes karta.

079

080

Efter lite pausande
069

005

var hundarna redo att ge sig på den stora utmaningen. Stocken som ligger på baksidan av tomten.

Familjeråd – hur lägger vi bäst upp slakt av stock.

129

Douglas fick uppgiften att börja flisa alla sidogrenar

098

115

105

Nellie satte igång med att barka stocken

100

101

102

Madison satte igång med att flisa botten av stocken.

119

120

Syrran ringde precis och bjöd över mig på kaffe och kaka.
Sånt gillas…….MASSOR!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar