17 september 2011

 

Ordning och reda pengar på fredag

DSC01856

Efter mycket snack i liten verkstad fick vi äntligen köpt vår planeringskalender. Jag skrattade lite rått åt Jennifer som skrivit dit hundarna namn. Men där fick snabbt svälja skrattet när jag insåg hur smart hon var. Om det är någon i den här familjen som är uppbokade så är det bumlingarna. Redan nu är det många saker ifyllda för september månad.

Det vankades promenad på stranden i dag.

DSC01818

Först ut var Madison & Douglas. Och det var faktiskt skönare väder än vad man tror.

DSC01819

DSC01823

DSC01837

DSC01840

DSC01831

Näste man till rakning

DSC01843

DSC01847

DSC01848

Lagom tills jag var hemma med sista hunden kom regnet. Då kände det rätt gött att för en gång skull ha turen på sin sida. Gänget somnade ovaggade efter strandpromenaden.

DSC01854

I morgon mellan 10-15.30 ska jag vara på uppfödarträff i Hässleholm. Fick en inbjudan från Sveland (mitt försäkringsbolag) om detta och självklart tackade jag ja.
Vi inleder morgonen med kaffe & frallor Tummen upp Sen föreläser veterinär Pelle Josefsson om dagens ämne som är fertilitets- dräktighets- och förlossningskomplikationer. Herpes kommer att tas upp, likaså. Sen blir det lunch Tummen upp och eftermiddagen avslutas med diskussion och frågor. Låter som en söndag helt i min smak.

Klok som en bok images

är tanken att Tanten ska bli. Och detta projekt startar måndagen den 19 september. Detta projekt kommer att pågå fram till 2013!! Japp ni läste rätt. Så lång tid tar det för en Tant att bli klok som bok.

images1


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar