09 september 2011

 

DSC01738

I går två dagar efter besöket hos Löberöds veterinärklinik och operationen drog Nellie av sig sjukhusrocken och slängde kryckorna all världens väg. Nellie Pirelli / Speedy Gonzales / duracell kaninen var på banan igen. Konvalescent vad är det undrade hon och jag hann precis stoppa henne från ett flygande överfall på brorsan.
Visst är det skönt med en livlig bulldogg men i bland hade jag önskat att hon var lite mindre i sin framtoning. Känner faktiskt lite skräck inför tanken att hon en dag ska ta hand om en kull valpar. Vojne vojne!!

Äpplena börjar nästan bli klara att skördas. Inte dumt att ha de precis utanför balkongfönstret. Bara att sträcka ut en hand och plocka.

DSC01730
Jag har fått överta ett par byråer som skulle kasseras. Byråer kan man aldrig få för mycket av så tänkte fixa till dem lite med ny färg och decoupage.
DSC01729
Med en “man” i huset hade jag självklart räknat med lite målarhjälp men om den saken hade vi två åsikter. Douglas tyckte han gjorde tillräckligt genom att ligga i korgen och snarka i takt med mina penseldrag.
DSC01728

Oftast får Nellie och Madison sin mat i ett annat rum. Det beror inte på att de slåss utan att de fullkomligt vräker i sig sitt och sen ger sig på Douglas mat innan han ens har fattat att nåt ligger i matskålen. Vad det gäller mat och den mannen är en egen historia och hur han kan väga 32 kg är för mig en gåta.
DSC01734

DSC01736

FCI Centenary World Champion of Champions

Låter flott eller hur? Dit anmälde jag Nellie i går. Ska jag vara riktigt ärlig hade jag inte råd. 600 kr är mycket pengar bara för en utställning men efter mycket dividerande med mig själv kom jag fram till samma sak hur jag än vred och vände på frågan. De e bare åk!!!!
Och mat är ju en ganska överskattat sak. Så vem behöver sånt ? Endast 150 hundar får delta från hela grupp 2 så att invänta lön var bara att glömma. För först till kvar…..
Vi är 4 personer plus 2 hundar som drar till Bryssel. Jag hittade mitt resesällskap på FB. Är med i gruppen Dog Shows in Scandinavia & Europe. En sluten grupp för uppfödare, domare och inbitna utställare. Slängde ut en fråga om någon annan skulle till Bryssel och fick svar. Kanon att kunna dela på kostnaderna och vilken chans att lära känna nya människor.

Nu ska jag ut på balkongen och fortsätta att måla på min byrå.


2 kommentarer:

  1. Se där ja! Har ni äpplen utanför fönstret? Vilken lyx! Såna Ingrid-Marie eller vad heter sorten? Kul att du anmälde dig :D Det kommer du inte ångra. Kanske dröjer innan du får flaxa så mycket sen så det är bara att passa på.

    SvaraRadera
  2. Kul att du e flitig på att uppdatera!Vilket föredömme....Jag tycker oxå att det va super att du anmälde dig för det är säkert inte som vilken utst som helst.Va skall det bli för fint mönster på din nya byrå?Lite lantligt eller?

    SvaraRadera