10 september 2011

 

Hur lätt är det att fortsätta tugga på dagens första macka när det här gänget sitter nedanför med en blick som säger – din snåle ål klart vi ska dela mackan på 4. Ska sägas att de redan har fått sin frukost och har vallats runt i Ystad. Medan jag släpat mig hem från arbete och utan mat eller kaffe utfodrat hundar / promenerat. Satt jag och blängde vid deras matskålar när de åt? Icke sa Nicke….
DSC01762

I går var jag verkligen husligheten personifierad. Undrade vad det var som satte fart på den ådran?
Den mörkbruna byrån som jag målade om blev klar och står nu i sovrummet.
DSC01752
Jag valde att bara köra decaupage på ovansidan. I bland så stämmer uttrycket “less is more” in så jäkla bra. Var på tok för länge sen jag höll på decaupage och kände mig klart ringrostig. Men blev rätt nöjd med slutresultatet trots allt.
DSC01763

Douglas är en go liten gubbe som har en något skev verklighetsuppfattning om sin kroppsstorlek. I hans huvud är han lika liten som en Chihuahua. Och att ligga i knät på alla som sätter sig i soffan tar han som en självklarhet.
DSC01746

Solen visade sig nästan hela dagen och hundarna tyckte det var mysigt att sitt i dörröppningen och njut av värmen.

DSC01741

Jag har alltid önskat mig ett plommonträd men i de husen vi har bott har det funnits allt utom plommon i trädgården. Men nu äntligen har jag blivit med plommonträd. Vansinnigt mycket frukt har det gett. Allt kan man inte äta trots att jag tuggar rätt friskt. Plommon tillhör en av mina favorit frukter.
DSC01751

Eftersom jag var i huslighets tagen bakade jag en plommonkaka.
DSC01757
Jag bara greppade ett recept från nätet och kakan blev god. Hade ingen vaniljglass eller vispad grädde till som det var förslag på. Har man det tror jag den får två tummar upp från mig. Ska gå förbi mamma & pappa i eftermiddag så får de något gott till kaffet.
DSC01760

Hann se en liten snutt från TV galan Kristallen 2011. Att Solsidan plockade hem årets humorprogram var det väl ingen som tvivlat på. Trodde även att de skulle vinna kategorin Årets program men där gled Mästarnas Mästare förbi på ett bananskal. Lite oväntat eftersom jag trodde att vi var ett litet gäng som följde detta program. Men tydligen inte.

3 kommentarer:

  1. Ditt fina ordspråk "Bra sås reder sig själv" har i alla fall inte blivit ringrostigt!Både kockar och fixar!Att mästarnas mästare vann är INTE konstigt,grejjen med det programmet är att t.om VI (ja,sådana som jag)som inte gillar sport,älskade det programmet!

    SvaraRadera
  2. Tanten som inte har tumme mitt i handen10 september, 2011 19:05

    Oj och hoppla det finns hopp för mänskligheten ;)

    SvaraRadera
  3. Bkev kakan god? Själv åt jag hederlig tigerkaka i helgen. Det var 100 år sen. Vad fin byrån blev. Passade mkt bättre än nallarna som inte riktigt passade in i den övriga stilen i ditt rum. Tummen upp!

    SvaraRadera