07 augusti 2011

 

006

Regnet står som spön i backen så vår planerade utflykt läggs på is. Jag och mina föräldrar skulle ha kört en sväng till Simrishamn. Gått och skrotat lite vid hamnen och känner jag pappa rätt hade det blivit en lunch på fiskrestaurangen. Inget att göra åt vi får satsa på en annan solig dag i stället.

003

Gourmetmat på hög nivå lagade jag i morse till de som “styr och ställer” här hemma. OBS! Jag och Jennifer är inte inräknade i den klanen * Ha ha….
I vanliga fall brukar jag köpa lever från gris eftersom det är klart det billigaste (ja snåla mig) men sprang på ett paket ugnötslever där prislappen tilltalade mig och min plånbok.

005

Bumlingarna ligger i startgroparna. De har inte släppt mig med blicken en enda gång sen jag började att koka levern. Känns lite småstressigt men tålamod är en dygd brukar jag säga till hundarna. Så de får snällt vänta vidare tills allt är klart.

008

Hade möjlighet att få köpa 6 stolar av en kompis till Jennifer. De passade bra till bordet och det får duga så länge. Men så småningom kommer vi att köpa ett nytt bord. Ett som går mer åt det rustika hållet. I såna här lägen önskar jag att man hade haft en Ernst. Då hade han bara plockat fram en ram och några gamla plankor och vips hade jag haft ett nytt häftigt bord.

009

Regnet har ökat och jag funderar på hur tusan jag ska lura ut hundarna i detta inferno. Sätter jag på dom regntäcken så blir de stela som pinnar och rör sig inte framåt. Utan täcken blir de dyngsura och vill inte gå ut på grund av det. Hmm en tankenöt som blir svår att knäcka.

15 februari (5)

15 februari (13)

Saknaden efter Haley är fortfarande så förb…. tung. Haley livsnjutaren som var bästa väninna med Madison. De Diviga Damerna som snusade sig genom livet i sakta mak.

Patricia 2

Kan ju inte sluta bloggen med ledsamheter och tårar så här kommer lite glada nyheter.
Patricias träning i tävlingsgruppen har satt igång igen efter sommaruppehållet. Många spännande saker och tävlingar är inplanerade för hennes del.
Ska bli skoj att följa henne under de kommande månaderna. Själv kör min motionsboxning i gång den 15 augusti. Måste se lite hur pass mycket tid jag kommer att få över till träning nu när jag både ska plugga och jobba. Fast känner jag mig rätt så kan jag alltid klämma in en träning lite då och då * Ha…

Till er som gnäller över stora magar / ensamhet  osv osv… Man får inget gratis här i livet. Man måste “jobba” på allt – sin relation – sin kropp – den sociala biten. Det fungerar inte att leva som gräshoppan som spelar fiol hela sommaren och när vintern kommer har han ingenstans att bo.
Så vill man inte ta tag i sitt liv och börja jobba på en förändring säger jag - Håll käften och sluta gnälla

images

 

1 kommentar:

  1. Jag förstår jyckarna att dom följer Dig med bicken för lever är gott mmmumms..:-)
    Pissväder är inge roligt nej solsken och sköna tempraturer ska det va..

    Kram Viveca

    SvaraRadera