06 augusti 2011

 

Jag har haft en mycket bra sommar (ja helt slut är den inte än men känns som den börja sjunga lite på sista refrängen)

Först och det viktigaste är att mitt liv börja formas som jag vill och att jag känner sinnesfrid. Skönt att slippa irritationsmoment i sin vardag och fokuserade på allt det positiva. Här är några tänkvärda ord från en blogg jag följer.

Ge mig sinnesro att acceptera det jag inte kan förändra, mod att förändra det jag kan och förstånd att inse skillnaden.

Visst kan man titta tillbaka och tänka - Varför gjorde jag inte förändringen mycket tidigare. Jag tror inte på ödet eller någon högre makt. Jag är för mycket humanist och tror att människan behöver den tid det tar innan man gör det sista klivet mot förändring. Vare sig det gäller att sluta röka – bryta upp eller något annat stort i ens liv. Vissa behöver kanske bara en månad innan man gör slag i saken medan andra behöver år på sig.

Sommaren har bjudit på en massa skratt. Fika & utflykter med Syster Yster och Familj. Fått besök av Patricia då vi bland annat gjorde en galen tripp till Ullared (I love it) Therese tog sig ledigt från man & barn och hängde med. Jag har sluppit klippa gräs och inte så mycket som ett enda ogräs har jag plockat. Gött!!! 
Hundarna mår som så bra som de förtjänar. Och de har blivit riktiga asfaltstrampare. Douglas är självklart “kungen av Kungsan” och ser noga till att hålla sitt revir in pinkat. Tyvärr har jag inte gjort en uteplats till hundarna som var inplanerat. Men det får stå som högsta prio till nästa sommar.

Adrian växer i rasande fart. Söt som socker och en solstråle. Dröjer inte länge innan jag kan börja träna honom till att bli en duktig handler *ler* 
015

Jag har ställt sparsamt detta år men inte mindre framgångsrikt för det. Man kan bara bocka och buga över dessa underbara hundar man har.

001
Det översta diplomet är Nellies Tyska Championat (DE&VDH CH)
Hon är ju även Tysk Club CH men tyska bulldoggs klubben fungerar inte riktigt som den ska just nu. Så något diplom vet jag inte om hon får. Få se längre fram om styrelsen blir utbytt och det blir förändringar. Det undre diplomet och rosetterna är från den sista utställningen då Nellie blev BIR båda dagarna. Totalt var det 26 anmälda hundar första dan och 24 andra dagen.

Vi hade en fantastisk tripp hela gänget. Allt var toppen till och med vädret som bjud på molnighet och 17 grader. Ett perfekt väder för en bulldogg.

Douglas blev 2:a i Öppenklass dag ett med VG och vann dagen efter med Excellent. I parklassen blev de oplacerade första dagen men skrällde till med en andra placering dagen efter. 12 ekipage var anmälda så konkurrensen var mördande.
Ett speciellt stort tack vill jag rikta till domare Hassi Assenmacher – Feyel för den otroligt fina kritiken jag fick på både Douglas och Nellie. Att hon satte sundhet och rörlighet som första prioritering gör att hon står i klass för sig i min ögon.

130
002

217 

154

165

175

173

092

234

242

I kväll kommer mamma och pappa på middag. Har lånat detta recept
av Patricia. Och enlig säker källa blev maten hon lagade stor succé.

Cirka 4 port:

500 gram fläskfilé
2 msk kantarellfond (jag gjorde dubbelt recept och hade i 3 msk kantarellfond eftersom det kan bli så salt och läskigt om man överdoserar)
75 gram förstekta kantareller eller konserverade kantareller (jag köpte 1,2 kg färska svenska kantareller för 100 kr så överdoserade. MUMS)
12 cocktailtomater
75 gram färsk hackad timjan
2 vitlöksklyftor
2,5 dl crème fraiche
Salt och peppar

Serveras med vildris eller t.ex. pasta

1 kommentar:

  1. Ett fantasiskt år har snart gått! Läs så mycket kul du har gjort och mer roligt framöver ska det bli med skolstart, bröllop m.m. :) Tänk på alla människor som inte lever ett lika strålande liv. Puss

    SvaraRadera