24 juni 2011

 

imagesCA5ZW0ZI

Hann med en trevlig midsommar trots att jag jobbade.
Inget regn och luften var över förväntan ljummen.
För att fira lite midsommar innan vi båda drog åt varsitt håll
bakade jag och Jennifer pannkakstårta. Under bevakning av de
tre pannkaksexperterna Nellie & Madison & Douglas.

DSC00823

DSC00825

Vi fyllde tårtan med grädde, färska jordgubbar- blåbär- melonkulor.

DSC00826

Helt klart fick tårtan en stor tumme upp från både mig och Jennifer
och bumlingarna tyckte alla klor upp.

DSC00828

De enda de hade att klaga på var den snålt tilltagna portionen.

DSC00830

 

imagesCABA01XF

PM:et till Tvååker ligger ute på nätet. På fredagen när jag ställa Nellie är det 26 bulldoggar anmälda. Trodde nog att det skulle vara en bra bit över 35 men det kanske är WDS veckan innan som har dragit ner antalet utställare. På lördagen var det endast 20 anmälda. Har flax med att bulldoggarna går som sista ras i ringen. Är runt 40 frallor plus ett tiotal av en annan ras innan vi ska in. Detta innebär för min del att jag slipper åka hemifrån mitt i natten. Gött!!

DSC00817
Ringde Engelska Kennelklubben i går och beställde 2011 Stud Book
som har kommit ut nu till försäljning. Självklart måste man äga en sån när Nellie Pirelli finns med. Eftersom hon placerade sig som tredje tik i Öppen klass på Cruft fick hon ett eget Stud Book Nr och fick vara med i deras bok. STORT!!

Dogge Doggelito låter hälsa – Broder Knodd klart jag drar hem till dig när det är time att fara norrut. En bira och bastu tackar man inte nej till.

DSC00810

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar