15 juli 2010

 

Familjen utflykt kan man nu börja kalla sig efter 2 dagars farande och vandrande. I går gjorde jag Ystad med pappa, Jennifer och Patricia. Vi plockade upp pappa hemma hos honom och
003
sen blev det en riktig långpromenad ner till hamnen.
004 
Man är inne på sitt 10 år som skånebo men jag blir lika tagen var gång man kommer ner till hamnen och havet av dess skönhet.
008
011 
Den friterade camemberten med hjortronsylt satt som en smäck
trots värmen. 
019
020
025
026

På kvällen var jag iväg och träffade uppfödargruppen. Super trevligt som vanligt och god mat. En massa matnyttiga saker togs upp och självklart ett och annat trevligt skvaller *ler*

Sjöbo marknad…….
Nu har jag fått min dos så det räcker fram till nästa marknad.
Efter 3 timmar var det stop. Då orkade varken mitt huvud, kropp eller öron med mer. För att inte tala om ögon. Jag såg mer än jag ville se av folks avklädda kroppar :( Patricia hittade sina strumpor och köpte remmar. Jag slog till på en låda kokosbollar. Ja det var nog vad vi fick med oss hem.

022
023
025

Värmen håller i sig och hittills har vi inte haft något besök av Tor. Det kom en liten skvätt i natt men inte fasiken blev det svalare efter den skuren snarare tvärtom. Fuktigt och kvavt blev resultatet. Och en massa bromsar. Som alla har tuggat på stackars Patricia.
004

2 kommentarer:

  1. Härligt med bra väder,bra vänner och så nått gott till det!Kan ju inte misslyckas.Nu åker vi om några dagar till Norge och sedan vidare genom Sverige ett par veckor.SKÖNT!Bloggandet skall vi väl kunna lösa ändå!Har kanske fått Arons bror Moltas att komma till Sandviken i september.Vore ju skoj att ses live!Fin bild på Dogge längst ner.Kram...

    SvaraRadera
  2. Hehe... familjen promenad - Yvonne du har väl skaffat dig ett par rejäla, stadiga skor att älga runt i... tänk på att Tanters fötter ska man vara rädd om;) Dessutom - vid din höga och aktningsvärda ålder vet man aldrig vad som händer, äsch jag menar fötter om man går omkull... Han Oskar har inte besök oss heller, inte han Regnar heller... Allting e torrt, torrt, torrt och torrast e tanter! Vandra gott!!!

    SvaraRadera