27 april 2013

 

Det har varit förlängning på förlängning men nu så är det stop och sista statistiken ligger ute på nätet. Jag pratar självklart om

World Dog Show i Budapest Ungern

163 bulldoggar totalt. Jag kommer bara att åka med Chelsea och i hennes klass (junior) är det 31 st. anmälda. Hoppsan hejsan där kan man snacka om debut i juniorklassen!!
Men som ett sista genrep innan Ungern åker hela gänget ner till Tyskland på “träningsläger” Alla hundarna ska dammas av och få dansa vänstervarv med mig i Oldenburg. Ska bli galet skoj.

Jag och syrran tog en sväng till Fyledalen med hundarna. Det får bli brudarna som åker med mig när syrran tar sin tre hanar. Douglas får snällt stanna hemma eftersom “små killarna” är lite rädda för honom.

25 april (1)

25 april (13)

25 april (3)

25 april (6)

25 april (9)

25 april (11)

25 april (10)

25 april (14)

25 april (15)

I går på kvällspromenaden snusade Douglas i luften och sen satte han fart bort mot ett staket. Trodde att han sniffade efter någon annan hund som hade revir pinkat. Men icke, små skott på en hasselbuske hade växt ut och detta uppfattade hans nos. Hasselblad är något som bumlingarna är galna i. De har gått från generation till generation. I år är det Chelseas tur att få lära sig att äta hassel.

I morgon bitti bär det av med pappa till Puttgarden och Border shop. Jag åker med som sällskapsdam men har lovat att handla till familjen.
Vaknade trött i morse men konstigt nog gick träningen riktigt bra. Lägger ner mycket tid på att finslipa och ta bort en massa ticks man har lagt sig till med. Många saker är man inte ens medveten om att man gör. En annan viktig sak är att hitta rätt distans. De flesta motståndare är längre än vad jag är så det gäller att ha en bra distans så de inte räcker fram. Jag nöter på och hoppas att allt så småningom fastnar i mitt gamla huvud Blinkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar