07 juli 2012

 

559170_379306762124312_723797476_n

Madisons öga är inte till 100 procent bra än så jag bokade en ny tid hos vet. Pia i Sjöbo. Ögat spolades och undersöktes. Nix inga konstigheter hittades denna gång heller. Vi beslöt att jag skulle fortsätta med de två olika ögondropparna hon redan är insatt på och avvakta helgen. Undrar om det ändå inte var något litet förrädiskt gruskorn som hade lagat bakom tredje ögonlocket och skavt och som sköljdes bort. Jag tycker redan i dag att hennes öga är bättre. På vägen hem stannade vi till vid Snogeholmskogen. Mysigt med lite kvalitéts tid bara hon och jag.

037

040

042

En klocka har jag inte ägt på många år. Man vänjer sig till slut med att vara tidlös. Sen har man alltid mobilen med sig som en stand in. I förrgår kom jag gående genom Ystad och stannade till vid klockaffären. Såg klockan med stort K och kärlek vid första ögonkastet uppstod. Att den var nedsatt med 500 kr gjorde att jag beslöt för att den skulle följa med mig hem.
En Adidas klocka i lite sportig design. Passar mig perfekt. Den ser blå ut på bilden men färgen är mer grön än blå.

034 

I går kväll bakade Jennifer pizza och vi bjöd över syrran och Linn. De hade med sig en paj med knäcketäcke till efterrätt. Gott som tusan. Till kaffe och pajen tittade vi på storfilmen Niceville. Och den höll alla förväntningar. Jag ger den fem chokladpajer av fem möjliga.

I dag stod siktet inställt på Ystad Ridklubb. Linn och Shakira skulle tävla i medelsvår B2. Vädret pendlade mellan ösregn och sol men vågade i alla fall plocka med mig Nellie och Douglas. Madison fick bli kvar hemma eftersom regn och hon inte riktig kommer överens.

Elisabeth och Jennifer inväntar Linn

011

Hästen med de icke ljugande höfterna – Shakira

012

Jennifer klappar mjuk mule

017

Humle & Dumle satt i bilen och gjorde stora ögon åt jätte monstren som klev runt deras bil

019

regnat hade precis upphört när vi körde hemåt. Stannade till borta vid det gamla skjutfältet och tog en en promenad med bumlingarna.

030

Tjoho sa Dogge –hästskit!!

022

Oj sa jag – en vinbärssnäcka

032

En sån har inte jag sett på många år. Trodde nästan att de var utrotade av mördarsniglarna. Skönt att så inte var fallet.

Visst blev det fint mitt nya påslakan med bulldoggar. 99 kr på Ullared. Finns det kvar nästa gång jag kommer dit blir det ett par stycken till som hamnar i min kundvagn. Passar bra att ge som present eller som vinster till bulldoggsklubbens utställningar.

001

I morgon drar vi till Väla center. Vi ska fönstershoppa, dricka latte och bara umgås. Med andra ord en riktigt skön dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar