05 juni 2012

 

399861_256840834389966_70446999_n

Å vart tusan tog sommaren vägen? Regnmässigt har vi inte drabbats lika illa som resten av landet men värmen lyser med sin frånvaro. Funderar skarpt på om jag ska plocka fram långkalsingarna igen. Och tittar man längre fram i veckan ser utsikterna inte så lovande ut då heller. Stor tumme ner till lågtryck!!!

Fick en attack av huslighet och dammade prishyllan. En fin liten samling man fått ihop under knappt 2 år. Och många fler tror jag att det blir innan jag är klar med “bulldoggeriet”

032

Drog ner till stranden med Douglas och Madison. Såg betydligt skönare ut på bild än det i verkligheten var. Det blåste rejält och mina händer var stelfrusna efter den långa promenaden.

021

Bumlingarnas mat/sov klocka ringde. Dags att äta mat. Tanten höll inte med!

018

013

010

Man har inte mycket att sätta emot när hela stranden är ett “smörgåsbord” Torkad äcklig tång som luktar blä. Så de fick tugga ett tag och sen fick det vara bra.

026

Var på ett strålande humör i morse när jag kom hem från jobbet och gick ut på morgonpromenaden ända tills…..
stötte på idioten med stort I personifierad i en skånsk Tant. Cirkus 75 år kortklippt grått hår, för korta byxor i beige jerseytyg, träskor och en lite lätt framåtlutande gång med händerna på ryggen när hon patrullerade gatan framåt. Utan att gå in på detaljer utbröt ett tredje världskrig. Mitt tålamod är bra men inte i alla lägen och när det gäller idioter så finns det noll. Hon insåg nog att det var fel person att gå i strid med!!

Nä, nu blir det lite kaffe och sen lunchpromenad med hundarna.
Sen ska jag försöka leta rätt på husligheten igen och valla snabeldraken.

029 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar