20 juni 2012

 

images

Härligt grabbar för att ni äntligen visade att ni kunde spela fotboll. 2-0 mot grodlåren jo jag tackar!!!

Har läst klart självbiografin av Patrik Sjöberg – Det du aldrig såg. Men tyvärr fick jag ingen förnyad, förbättrad bild av honom som person. Jag har jäkligt svårt för människor som inte besitter den viktiga egenskapen ödmjukhet. Som idrottare måste du ha ett driv och en vilja att lyckas och tro på dig själv. Men när ditt ego blir för stort och chargongen för rå då faller den personen platt ner i mina ögon. Samma tendens har jag tråkigt nog även mött i hundvärlden. Hundar ställs ut för att bli Champion i olika länder. Inte för att man är stolt över sina vackra hund utan enbart för att visa upp och reta människor för all titlar hunden har vunnit.

Jag tog tjuren vid hornen och drog till slingan i dag. Nix pix det blev inte milen men 5 km. Joggade på bra och benen kändes inte allt för stela efter min misshandel av kropp i förrgår. Och sträckan kändes som en liten plutt sträcka.

Vädret är varmt och tryckande. Hundarna har gått några korta promenader. Vi spar den långa till i kväll. Tror att de är ganska nöjda med mitt beslut för de har legat mest hela dan som strandade valar och snarkat.

1 maj (5)

Nellie är inte riktigt kry!! Hon har ingen feber men är långt ifrån sitt vanliga pigga & glada jag. Hm känns inte riktigt bra och en klump av oro sitter i min mage.

24 maj (1)

Hur många gånger har man inte gnällt över att det är trångt i soffan när tre bulldoggar ska vräka ut sig. Efter att ha sett den här bilden kommer jag aldrig att gnälla igen!

427065_340284269335223_1931870043_n

1 kommentar:

  1. hahahahahah!Nu sitter vi limmade framför tv´n med SUTUCD!Tänk hur det såg ut med två St Bernardhs här hemma när vi tog hand om grannarnas hundar,Gick den ena in i köket fick den andra backa ut för dem kunde inte vända sig om,hahahaha!Vi har oxå lamslagna hundar här hemma.Får nog va lite så när det nästan e åskvarmt.

    SvaraRadera