07 maj 2012

 

400984_10150506583347391_608842390_9297497_509389883_n

Visst är det så. Vem kan leva utan en ljuvlig bumling?

Solen skiner och de har lovat runt 11 grader varm. Jag har gått av mitt 4 nätters pass och är låååååång ledig. Mitt humör är på topp och tänkte därför bjuda på lite onödigt vetande.

En ankas kvackande ekar inte, och ingen vet varför
”märkligt måste man nästan testa. Någon som har en anka”
En snigel kan sova i 3 år
”blir jag inte bulldogg paxar jag för snigel i mitt nästa liv”
En struts öga är större än dess hjärna
”Hm låter som hos män”
Noshörnings horn består av sammanpressat hår
”riktigt äckligt”
En guldfisk kommer bara ihåg de tre sista sekunderna i sitt liv
“släkt med mig då”
Den elektriska stolen uppfanns av en tandläkare
”förvånar mig inte ett dugg. Tandläkare gillar att plåga folk”
Fjärilar smakar med fötterna
”otäckt med både fötter och fjärilar”
Under ett år sväljer du 14 insekter medan du sover
”inte konstigt att man är mätt när man vaknar”

10 dagar kvar innan jag och hundarna drar i väg på årets första utställning. Hoppas att vädrets makter är med oss, för något regn vill vi inte veta av. Först ut är Bulldoggsspecialen den 17 följt av Hässleholm den 19. Till Hässleholm ska jag bara visa Nellie medan alla tre ska visas den 17. Det ska bli riktigt skoj att visa Madison. Var rysligt länge sen hon fick dansa runt i ringen och visa upp Tanten.

Bild 051
Tvååker-06 Int Ukl Exl Domare: Stefan Sinko

ukl 1a, ukl 1a CK, CERT, CACIB
Ronneby-06 Int Ukl Exl BIM med Cert och Cacib Domare: Antony Moran

Madison 5
Gräsmark-07 Inof Ökl Exc Domare Enid Halvorsen

Maj utställningarna avslutas med en tripp till Sthlm. Inga bulldoggar ska med upp utan jag ska vara handler till Kenzo.

044

3 kommentarer:

  1. Jag är hejarklack den 17e :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes och kortograf när jag är inne i ringen ;-)

      Radera
  2. Of course :)

    SvaraRadera