05 maj 2012

 

578375_10151613229365063_779985062_23685801_375627804_n

Så ser jag ut var gång jag plockar fram min hem tenta och börjar gnugga energiknölarna. Tentan ska vara klar till sista närträffen med klassen den 25-26 maj. Men tänkte försöka vara ute i god tid och lämna in uppgifterna redan till nästa vecka. Och för övrigt kan jag inte närvara vid nästa träff. Jobbar natt båda dagarna och ta ut semester för att gå i skolan ett BIG NO NO!!

Kallare och regn blev vi lovade men inte fasiken blev det något lågtryck över oss i Skåne. Inte för att jag klagar tvärtom tvärtom.

002 005

010 009

Det växer så det knakar och doftar ljuvligt från alla trädgårdar.
Nellie äter en tidig veggo frukost på första kissrundan i kvarteret.
För inte går det att motstå ett gäng hasselblad i lagom äthöjd.

Tumme upp för Loka som har kommit med en massa goda smaker.
Mina favoriter just nu är kokos och banan. Prövade jordgubb/lakrits men nix pix föll mig inte på läppen.

images

images2

I dag har jag varit på Ystad Internationell men bara som åskådare.

013

Var för en gång skull inte sugen att tävla. Men visst rycker det lite i benen när man sitter på läktaren. Som vanligt ett mycket bra arrangemang av klubben. Och roligt att många fina medaljer hamnade hos YKK. Grattis alla!!!

Jag och syrran har fått ordnat om lite i vår utställningskalender. Tyvärr och tråkigt nog lutar det åt att det inte blir någon EDS (Euro Dog Show) i Bukarest. En liten kort förklaring så är det bråk mellan deras kennelklubben och rumänska staten. Med det i bagaget vågar man inte fortsätta att planera resan. Så vi ställer in GPS på några nya spännande mål ute i Europa.

Nu är det lite mat som gäller innan sista turen med hundarna och sen som en raket till jobbet.
Ha en skön lördag….

4 juni 8

1 kommentar:

  1. Jag gillar också Lokaserien "Loka like mash ups". Riktigt fräscha :) Tycker dock att jordgubb/lakrits var god.

    SvaraRadera