02 maj 2012

 

Dagens citat 142

Sköna Maj välkommen till vår bygd igen trallallalaa

Vädret är ljuvligt och vi njuter i fulla drag. Såg att ett litet elakt lågtryck skulle dyka upp lagom till helgen. Detta skulle innebära snö/regn för våra vänner lite högre upp i landet. Vi här nere i södern skulle “bara” få regn och lite kyligare.
Jag har inte bara varit slö slapp och likgiltig under min långledighet. I går tog jag mig själv i kragen och fixade till balkongen. Det mesta hade jag redan gjort men det var ett par saker kvar som skulle bäras bort och golvet var behov av en ordentlig rengöring.

1 maj (3)

Nu kan jag sitta där i solen och njuta av en god bok. Jag inbillar mig det i alla fall för med jämna mellanrum tar jag en tur till biblioteket och lånar en hög med böcker. Så gjorde jag i dag. Men tyvärr slutar

002

det oftast med att böckerna lämnas tillbaka olästa. Vet inte om det beror på att jag aldrig sitter still tillräckligt länge eller jag alltid har något annat för mig?

Bumlingarna har mitt-på-dan-vila

1 maj (2)

1 maj (5)

Douglas tar det säkra före det osäkra och sover på sina tuggsaker

1 maj (4)

Nu har jag nog sprängt rekordet och sett två DVD filmer på kort tid. På Valborg såg jag “Women in black” den får 2 skrikande gastar av mig. Visst bjöd den på det klassiska jätte stora öde huset med dimma och döda barn som rände runt inomhus. Och de otrevliga mekaniska leksakerna kunde få en att drömma mardrömmar. Men sen tog det stop. Ämnet känns lite ut tjatat med vålnader som är fly förbannade och aldrig ger sig. Fast en tumme upp för Daniel Radcliffes skådespelar insats som den orädde försöka ställa allt till rätta killen.

Film nummer två var “Warrior” den får 4 jabbar av mig. Handlar om två bröder som tränar och tävlar i MMA. Blev riktigt överraskad och trots att den är lite stuk feelgood så var den helt i min smak.

Så här på vårkanten brukar jag ge hundarna lite B-vitaminer. Är alltid bra vid löp / pälsfällning. Jag gav alltid mina hästar B-vitamin på våren vid fällning och hösten när de skulle sätta päls. Jag som är om sig och kring sig köper inte det första bästa utan luskar fram det som är bra och billigt. Nu som har häst känner säkert igen den här flaskan.
Jag köpte den på Granngården och betalade 98 kr för 1 liter. Från samma tillverkare Biofarmab finns B-vitamin till hund som kostar 136 kr för 250 ml. Är precis samma innehåll. Jag har varit i kontakt med Biofarmab och fått det bekräftat. 3 ml B-vitamin per 10 kg hund. Samma sak gäller deras produkt Glukosamin för häst. Kan användas till hund. Är alltid trevligt när man kan spara in en slant!!

Jag blandar B-vitamin med 1-2 dl Dofilus yoghurt eller fil. Blir en bra lunch och dom fullkomligt älskar det.

1 maj (10)

Vill man ha en produkt som innehåller lite annat också kan jag rekommendera Shine från Anima Care. Är tuggtabletter.

1 maj (11) förutom vitaminer finns mineraler, aminosyror och örten Åkerfräken. Har prövat flera av deras produkter bland annat krämen Skin Repair som är super.

Blir lite strul när det dyker upp en röd dag mitt i veckan. Jag hade beställt foder från Animail men missat att tisdagen var helgdag. Alltså ingen liten brevbärare som kom bärande på ett tungt paket innehållande mat till mina svultna vänner. I går skrapade jag upp de sista bitarna från fodertunnan och det räckte precis. Men sen ekade det tomt. Skrik och panik hur löser man detta tills fodret anländer. Har ingen lust att köpa någon annan sort. Det jag ger dom är klart bäst och jag hoppas att leveransen dyker upp i em. senast i morgon. Kom och tänka på att Nordic Hundfoder har öppnat en butik straxt utanför Ystad. Så fick det bli. Jag körde dit i morse och kom hem med en låda Nordic Special. Det var ingen som knorrade när jag satte fram matskålarna så jag tror att det dög åt gänget.

004

PM: et till Hässleholm ligger ute på nätet nu. 12 anmälda bulldoggar. Och självklart går bullarna ut först. Av någon konstig anledning tror utställningsgrupperna att bulldoggs folk är morgon pigga varelser eftersom vi nästan jämt får den äran att starta upp ringen.

 

6 kommentarer:

  1. Sköna maj på er ni! Ojojoj - förstår att det kan bli lite lätt panik när maten tryter och sambona består av ett gäng galande bulldoggar! Sedan det där med utställning och starttider... tål verkligen att fundras på. Mig veterligen finns ingen bulldogg som kliver upp tillsammans med solens första strålar om alternativet ligga kvar i sängen finns. Den naturliga bulldoggs gången är väl ändå, vakna, somna om, vakna, somna om, vakna, gå ut slå en drill, gå in, käka, sova, vakna, sova å så si så där vid 11 rycket gäspa sig i form och plocka på sig spikskorna för en härlig lång och gärna solig promenad... Med vetskap om Bulldoggens vanor, borde vi aldrig äntra en ring före 12:00!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis C du har så rätt. Vi får gå ihop och lägga in ett förslag till SKK att inga bulldoggar ska börja dansa i ringen före 12.00 ;-)

      Radera
  2. Ser att du lånat boken om Barack Obama, den är rätr tung och trist.. Har läst typ 1/3 av den så rekommenderar den inte. Såg just kärleksfilmen "en dag" som jag tyckte var bra. Sorglig men fin. Baserad på en bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tyckte den såg bra ut att ha under armen när jag lämnade bibblan ;-) kan ju försöka att se ut som "klok som en bok" Ja det var hemsk så tjock den är!! Tror jag börjar med en mjukstart med någon av deckarna :-) Filmen "en dag" är det den filmen som Jennifer vill se? En film som man får ha en stor hög med näsdukar till verkar det som.

      Radera
  3. Håller verkligen med dig om utställningstiden för vår ras, som så gott som alltid är först : ( en av anledningarna till att jag sällan ställer ut numera. Lycka till på utställningen med dina guldklimpar : )I

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tumme upp!! en till som sluter sig till sällskapet "fram för senare start tider för bullarna" Ni ska se snart är vi ett helt gäng som kan trycka på hos SKK ;-) Tackar tackar hundarn kommer göra sitt bästa för att visa upp Tanten på bästa sätt :-)

      Radera