18 maj 2012

 

001

Om man skulle försöka att knåpa ihop Kristi Flygare dagen som jag, Patricia och mina tre bumlingar spenderade i Kinnekulle.

Onsdag morgon bar det av med GPS inställd på Skara. Det var där jag skulle husera över natten och senare under kvällen hämta upp Patricia. Hon anlände med buss 20.50 men innan dess hade jag varit förutseende och fixat upp tältet plus burar på utställningsplatsen. De hade lovat regn under Torsdagen så jag var förutseende och satte upp det kvällen innan. I bland skrämmer man sig själv över klokhet * Ler*

B&B Höryda Gård var en skär och ren idyll som fick både Sörgården och Katthult att verka som krigets Beirut.

003

004

006

010

Natten blev lite sisådär kan kanske bero på att vi var 2 vuxna och 3 hundar som slogs om utrymmet på två 90 – sängar. Innan vi kröp till kojs drog jag upp elementet ifall att det skulle bli kallt under natten. Stort misstag!! Vaknade kl. 03.00 av att jag och Patricia dröp av svett, hundarna hyperventilerade och hade näst intill värmeslag. Upp och ställde fönster på vid gavel. Skönt!! Men någon timma senare var det iskallt. Hundarna hade lyckats stjäla nästan allt täcke och försöka att förflytta två djupt sovande bulldoggar är lika med omöjligt. Så jag fick krypa ihop till en liten boll och försöka värma mig så gott det gick under den lilla flik av täcke jag hade. Min nacke var inte att leka med när jag klev upp.

Frukosten allt i ekologiskt tecken gjorde att man blev på gott humör igen och glömde den mindre trivsamma natten.

002

003

004

Halv tio var vi på plats vid Kinnekulle Camping där utställningen skulle hållas. Vädret var ganska behagligt och än hade vi inte stött på något regn.

006

När det var min tur att “dansa ut med första hunden i gänget” Douglas i Ökl sken solen så gott.

045

054

Douglas Ökl Exc.4

Douglas blev placerad som 4 (7 i klassen) med Excellent.

Douglas Ökl Exc.4 (2)

Näste hund i tur var Madison i Ökl tikar. Och tyvärr dök regnet upp samtidigt som vi klev in i ringen. Madison är ingen fan av det blöta som kommer uppifrån. Men hon trampade på bra och när hon skulle stå stilla så gjorde hon det. Skoj att visa henne igen!!

087

Madison Ökl Exc

Madison fick Excellent men blev oplacerad i klassen (11 tikar)

Madison Ökl Exc (2)

Sist men inte minst Nellie Pirelli i Championklass. Då hade regnandet tilltagit rejält och det var inte skoj längre att klafsa omkring i leran.

124

Nellie fick Excellent med CK

135

Efter utställningen var det ett uppehåll ett tag innan kvällen Trophy Show skulle sparka igång. Jag och Patricia försökte förgäves få i oss någon riktig mat men icke fanns inte att uppbringa. Allt var stängt och Campingen kunde bara erbjuda bullar eller godis. Kanske inte det man vill ha när magen skriker MAT!!!

Tack och lov satte Trophy minglet igång kl.18 vi blev bjudna på snittar och cider. Stor tumme upp sa min och Patricias mage. Vädret var fortfarande yster dyster så festblåsan med vidhängande svanboa fick hänga kvar i sin rese-garderob. Här gällde det att överleva utan frostskador så samma outfit fick vara på.

174

Kvällens hemliga domare som skulle döma på Trophyn visade sig vara Benny blid von Schedvin.

190

197

blå raket   blå raket

       NELLIE TROPHY WINNER 2012

Nellie Trophy Winner 2012

243   250

Så nu sitter jag och gungar igen på det sköna rosa molnet och njuter.

Kan sammanfatta utställningen med ordet super trevligt. Skoj att träffa alla uppfödare o bulldoggs folk igen. Och trevligt att få ansikten på några av mina framtida valpköpare Ler 

2 kommentarer:

  1. Stor eloge hundarna att ni orkade släpa runt på Matte i leran o regnet,för det har ni väl förstått vid det här laget,att det e ni som visar henne,världens snyggaste o snällaste Matte :):) Grattis till era framgångar önskar Husse

    SvaraRadera
  2. Cecilia Österman22 maj, 2012 07:38

    Vad roligt! Grattis Nellie! Synd att det var så sent hade gärna sett och hejat på er! Kram

    SvaraRadera