28 april 2012

 

318103_299309950144377_207425389332834_639632_1465099088_n

Så slog jag äntligen till på ett par gummistövlar. Har i flera år trånat efter stövlar av märket Hunter. I år har de släppt ett par med engelska flaggan på. OMG de kan man döda för men nåt annat som är dödande är priset. Hur kul är det att betala nästan 2.000 kr för ett par skor gjorda för regn?? I går var jag, Therese och Adrian på en mysig utflykt till Satchmo (hundbutiken) och Nova Lund.

053
Det var där jag fyndade mina Everest stövlar för 99 kr. Jag hade en skarp dialog med mig själv innan köpet att nu fick jag verkligen slå till. Billigare än så här kunde jag inte hitta. Är pinsamt när Tant utan regnskor stolpar ut i vinterstövlar för att skydda sina fötter mot vätan. Insåg fakta och stövlarna fick följa med mig hem. Inte världens snyggaste, inte något jetsettarna skulle kränga på sig men duger alldeles utmärkt till det som gummistövlar skapades för – hålla fötterna torra.

008

Förutom de saker jag skulle ha från Satchmo kom 3 märgben med hem. Man kan ju inte komma hem tomhänt till bumlingarna…

004

009

002

I dag kl. 16.00 boxas Patricia final i Olympic Golden Gloves / Tallinn
Hon möter Rebecca Price från Wales. Finalen är TV sänd i Estland. Har kollat runt om det ligger någon länk ute på Swebox.se eller något annat boxningsförbund men hittills inget napp. Självklart hoppas jag att hon kommer hem med den högsta valören. Det hade hon varit så väl värd efter allt slit och den enorma tid hon lägger ner på sin boxning. Nu väntar en nervös eftermiddag.

74

1 kommentar:

  1. Ska genast gå och kolla vår parabol om vi kan se Estland på vår burk.
    Oavsett så skickar vi lyckönskningar från Helsingborg :)

    SvaraRadera