16 april 2012

 

Så är man hemma igen från turen till den stora staden. Har haft en sju dundrande super duper helg.
Det hela började med en tidig uppklivning för Trött Tant 05.30 torsdag morgon *gäsp Vi hann med en snabb frukost bestående av en latte och en yoghurt på det nyöppnade Starbuck’s i Malmö.

001

003
08.00 satt både jag och syrran på tåget.

121

Resan gick smärtfritt och runt 1 tiden klev vi av bland asfalt och avgaser. Härligt att vara tillbaka i Sthlm Blinkar
Lagom att jag och syrran hade satt ner våra små fötter i asfaltsdjungel fick jag besked av Patricia att hennes första match gick på lördag fm. Vi promenad upp till Johannesgatan där Patricia väntade med lunch. Hemlagade hamburgare jo jag tackar!

005

Mot eftermiddagen bar det ner mot centralen igen. Denna gång skulle vi åka pendeltåg. Har nog aldrig åkt så mycket tåg på så kort tid. Slutstationen var Öst Nora där Carinas hus bor. Vi blev lyxigt upplockade av ovannämnda ja inte huset men väl av Carina. Ut på landet bar det mitt i spenaten. Vi blev varmt välkomnade av både Yra Myra och Herr Knodd. Degen var på fint bortabesök hos någon av lillhussarna.
(Myra löpte och Knodden fick sitta bakom galler)

006

(Här ses Myra motionera Tant Elisabeth)

007

Mat i massor blev vi bjudna på av Carina och Stefan. Den tidiga morgonen började ta ut sin rätt och fram emot 11 tiden började John B Lund kasta grus i ögonen och det var time att dra sig tillbaka till sängen. En alldeles egen kupé hade syrran och jag fått där vi kunde ligga och dra timmerstockar helt för oss själva.
Fredag morgons frukost på Hotel Östnora. Lyxigt värre….
Tusen kramar Carina med klan för mat & boende & trevligt sällskap.

009

Vid lunch var vi tillbaka i city igen. Det var dags för SHOPPING.
Jag shoppade noll men syrran slog till på en hel del saker. Frestelser dök upp överallt. Tur man har en stark karaktär Blinkar

122

123     124

När vi kände att våra ben började bli trötta och våra knoppar vimsiga var det tid att röra sig hem till Patricia och M. Fixade lite middag ihop och sen blev det en ganska så tidig kväll.


Lördag morgon. Skrik och panik vad är nu detta för vitt??

012

013

Vi pulsade fram genom gatorna ner till centralen. Då hade snön övergått till en slabbig sörja som trängde in i mina skor och total dränkte mina fötter. Men allt glömdes när man satt på tåget ut till Handen och Svenska Mästerskapet i boxning.
Carina slutade lagom jobbet och dök upp i hallen. Skit skoj.

026

Uppvärmning

018

019

027

Patricia Axling Narva VS Elin Asklöf Åtvidaberg BK

031

039

051

Bild tagen av Swebox.se

130

Bild tagen av Swebox.se

131

Patricia vann semifinalen med siffrorna 20-7.
En förkrossande seger. Patricia med sina 5 matcher i bagaget var tävlingens “underdog” och hon skrällde med besked när hon slog den betydligt längre och mer rutinerade motståndaren.
053

Segern firades med grillning av entrecote och marängsviss.

Jag fick min försenade födelsedagspresent av Patricia. 2 helt ljuvliga bulldoggs kuddar (Tyvärr Carina jag glömde dom inte kvar Blinkar)

011

Söndag

Solen sken från en blå himmel. Nästan all snö var borta och vi var på topp humör på pendeln ut mot Handen.

SM FINAL 60 KG DAMER

Patricia Axling Narva VS Nina Jelic Malmö Boxing Center

057

065

085

092

Det blev en jämn match men slutade med vinst till Nina med siffrorna 10-7. Så otroligt strongt gjort att orka hålla så jämt. Nina är rankad 2:a i Sverige och tillhör Serbiska Landslaget. Dessutom är hon southpaw dvs högerboxare.

111

109

Innan det var dags för mig och Syster Yster att ta adjö av Patricia och Stockholm hann vi med en bit mat på O ’Learys.

112

Allt har ett slut och även detta roliga. Halv 7 tuffade tåget i sakta mak mot Skåne igen. Mitt i natten var jag tillbaka i min egen säng igen. Hann sova några timmar innan jag satte mig i bilen och for till hundpanget och hämtade upp mina juveler.


2 kommentarer:

  1. Tack själva ni! Tänk att det är så svårt att glömma vissa saker som att kudda sig ... men att "se" har lägre prioritet...kånstikk!

    Att helgen var till belåtenhet - med P's framgång - trots vitt å blött... är inte kånstikk!

    SvaraRadera
  2. Ingen resa med Yvonne utan bilder på alla tänkbara goosaker av ätlig art!Din läskare!!!Vilken rolig nyhet du smsade idag!Skall bli kul!Ses om en månad!!!

    SvaraRadera