08 april 2012

 

426641_10150727531429529_614224528_11515585_1109409402_n

 

Lös å ledig, slö å slapp, ingen som pockar på uppmärksamhet och inte en enda promenix i sikte.
I fredags åkte bumlingarna ut till A i spenaten. Var time för dom att ha lite semester och andas lantluft.
3 april (1)

Och vad har jag roat mig med under tiden månntro? Jobbat, pluggat, städat, varit på konstutställning och varit på en sjusärdeles trevlig påskmiddag hemma hos Fam. Bergöö i Sjöbo.
Jag och Jennifer var lite förutseende så innan vi åkte hann vi springa en tur i slingan. Magen lagom tom och sugen på mat när vi anlände till Therese o Martin. Jag lovar åt som jag aldrig sett mat tidigare. Laxen var som en dröm.

006

007
Bor man i Skåne måste man påskafton till ära delta i en äggpickar tävling. Och i år gick segern till Tamtadaaaaa….. pappa!!

014

015

Här är den spännande finalen mellan Jennifer & pappa

016

Linn och Syster Ystar hade bakat 2 sjukt goda tårtor
Säger bara Leila släng dig i väggen!!

1: Cheesecake med jordgubbar och blåbär

031

2: Choklad tårta med nötbotten

032

Lillkillen Adrian med påskägg som detta år inte innehöll godis

026

Alltid lika glad å go

024

Tråkigt att Patricia inte kunde komma ner till påsken i år. Men jag och syrran får ta igen det när vi kommer upp på torsdag.

Girl Power Blinkar

004

005

En annan sak som hör påsken till i Skåne är konstrundan. Hela långa påsken kan man fara runt och kika på mer eller mindre bra konst. I var litet uthus plockas det fram alster av lokala och utsocknes konstnärer som ställs fram till beskådan.
Sen 2 eller 3 år tillbaka har Carolina Gynning sin vernissage på Ystad Saltsjöbad. Var en sväng förra året och tittade på hennes tavlor och konstaterade att jag inte gillade det jag såg. I år tog vi oss dit igen och min smak hade inte ändrats. Men folk köpte som galningar. Tänk vad man kan sälja bara för att man har varit med i Big Brothers en gång i tiden.

I morgon bitti hämtar jag upp hundarna efter jobbet. Tjoho nu har det varit tillräckligt tyst och hår fritt på Bruksgatan. Börjar få bumlingsabstinens….

28 mars (2)

7 mars (1)

2 kommentarer:

  1. Äggpickningstävlingen såg rafflande ut! :) Bakverken från Schriwers så fantastiska ut. Fint dekorerat med kyllingarna också. Adrian är otroligt lik Martin, mer och mer för varje dag som går.

    SvaraRadera
  2. Det är roligt en stund utan Bumlingar men sedan skriker hjärtat att man vill ha dem hos sig!Ni ser ut att ha det mysigt med massa gooosaker.
    Ringer när jag känner engagemanget tillbaka!Inge kul att va sjuk!

    SvaraRadera