08 mars 2012

 

 life_quotes_graphics_05

I dag känner jag mig grumpy och allmänt butter. Inte tusan vet jag om det beror på den Internationella kvinnodagen eller för att det såg ut så här i morse när jag vaknade.

            002

Snön låg kvar i ca 2 timmar och sen blev allt en enda sörja. Vad skulle detta vara bra för?
Ska jag vara helt ärlig så beror min gnällighet varken på kvinnodagen eller snön. Fick 2 återbud på en av våra resor och sånt är alltid lika irriterande. Jag vet att oförutsedda saker kan inträffa som gör att man inte kan åka. Men för den sakens skull är det inte mindre irriterande. Det finns många fördelar att åka en grupp men en del nackdelar också. Av en konstig anledning brukar folk tackla av en efter en. Japp 10 små negerpojkar syndromet. Sen känner jag mig inte riktigt nöjd med min boxningsträning. Och jag har väntat på 2 intyg som aldrig dyker upp. Hur jäkla svårt kan det vara att skriva och lägga dom på lådan?
Så nu har jag kräkts av mig och kan försöka fortsätta i lite mer positiv anda.

I helgen som var vann Patricia guld på turnering i Timrå. Detta ledde till att hon blev utplockad att tävla i SM den 12-15 april i Sthlm (Handen) vilket ledde i sin tur till att jag och syrran kommer att åka upp till Sthlm den 12 april vilket leder till en date med Carina, Stefan, Knodden, Myra och Degen. Plus att vi får se Patricia tävla, andas lite storstadsluft, shoppa och bara njuta - Två Tanter på Vift. Det är sånt här jag gillar när livet har trevliga överraskningar i bagaget.

I går fick jag storfrämmande av Therese och charmören Adrian. På kvällen fick vi uppleva hur han i sitt drygt 1-åriga liv tog sina första stapplande steg alldeles själv. Stort!!

17 januari

Vädret har (förutom i dag) varit helt ljuvligt. Det har blivit många och långa promenader både med och utan syrran & Grabbarna Grus. Dagens fotoserie kommer från stranden och jag önskar alla bulldoggar får någon gång under sitt liv uppleva hur det är att kunna springa fritt längst en strand, snosa bland tång och stenar, ta ett bad frivilligt eller ofrivilligt.

002

077

015

046

078

028

029

071

011

074

035

Dagens favorit foto

003

 

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar