29 mars 2012

 

En ny smak står på menyn för mina bumlingar. Nu funkar beställningarna från Animail (foderbilen) klockrent. Dagen efter jag mailat in min beställning har jag kartongen med foder hemma på trappan. Stor tumme upp!! Smaken föll som allt annat från Acana och Orijen hundarna på läppen.

acana_dog_ranchlands_1_1_1

ACANA RANCHLANDS är ett unikt torrfoder med rött kött. Det innehåller ranchuppfödda Angus köttdjur, lamm och Bison - allt levererat färskt och utan konserveringsmedel för att ge oöverträffad näring och smak. Den närande mångfalden av rött kött med mycket proteiner främjar muskelmassa och bra kondition. Vildfångad strömming med stora mängder av fiskolja Omega-3 (EPA, DHA) Denna hundmat är spannmålsfri för att minska oönskade kolhydrater. Istället innehåller Ranchlands färska lokala grönsaker, frukter och växter, inklusive pumpa, äpplen och spenat - som är rika på näringsämnen

Dagarna springer nästan ifrån mig. Man får stanna upp och ta sig en funderare på vilken dag det är. Känns lite märkligt att ha så mycket ledighet som jag har nu på mitt nya schema.
På söndag bär det av till Tyskland. Icke Nicke med någon hund men med pappa och Martin. Vi ska ta en bussresa (fniss) till Bordershop och handla. 06.40 söndag morgon (gäsp) avgår bussen från torget i Ystad. Hur vida det blir shopping för min del vet jag inte. Jag dricker inte sprit, gillar inte vin och öl dricker jag bara när jag går ut. Eftersom jag aldrig är “ute” blir det ingen öl heller *Ha ha….
Men det ska bli en super trevlig tur. Jag ska luta mig tillbaka i sätet och bara njuta av att bli körd från punkt A till punkt B och umgås med pappa och svärsonen.

I veckan var jag och Jennifer på Olof Victors och smarrade i oss en massa godsaker. Är man i Ystad trakten måste man besöka detta helt otroliga café/bageri.

001

009

010

004

Våren bjöd in oss till en storslagen promenad i Fyledalen. Denna gång fick Nellie följa med Grabbarna Grus. Vitsippor börjar fylla sluttningarna. Och träden har fått en grön spröd slöja.

018

026

024

047

056

019

058

Madison och Douglas tog jag ner till havet. Det hade börjat blåsa så sanden virvlade omkring som en “mini sandstorm” men solen sken och värmde på gott.

070

071

074

073

075

099

101

I kväll blir det ett pass karate innan det är dags att dra iväg till jobbet. Har bara en enkel natt denna vecka så det känns riktigt lyxigt.
Medlemsavgiften och utställnings anmälningarna till SKEB är inbetalade i dag. Nu är det bara att invänta den 17 maj Ler

2 kommentarer:

  1. Det får bli en tur till Olof Viktors när jag kommer ner :) Själv har vi haft pannkaksfest här på jobbet idag. Det satt där det skulle. Är fortfarande mätt tre timmar senare.

    SvaraRadera
  2. Bra caféer är ett måste att besöka... Kanske borde du bygga en landet/utlandet runt lista, så varje gång man passerar en stad/ort så vet man om det är stanningsbart eller om man ska passera "gå"! Fina bilder med våraning - det bådar gott. Kul att du ska åka på vårspecialen, vem vet vi kanske ses där... Men innan dess ses vi här!

    SvaraRadera