08 januari 2012

 

Dagens citat 79

Så äntligen visade sig solen hos oss i Ystad. Och vad skulle man göra då?? Självklart jobba, inte natt som jag brukar utan nu stod det ett eftermiddagspass på schemat. Jag hann i alla fall njuta några timmar innan det var dags att fara.

Madison log mitt i strimman av sol och myste

003

En himla massa skidor har det varit också. Ja inte på mina fötter men på Tv:n där de susar både uppåt och nedåt och rakt fram. Inte för att jag är någon inbiten skidälskare men visst står Tv:n på och man följer loppen med ett halvt öga.

En ynkligt litet paket jäst låg kvar i kylskåpet efter lussekatts baket i julas. Så jag förbarmade mig över kraken och slängde ihop en smet.

005

Jag och Jennifer har helt skilda smak vad det gäller vad man ska ha i bullar. För mig i lussekatter ska det vara MASSOR med russin. Både högt och lågt och på tvären. Kan aldrig finnas för mkt. Så tycker inte Jennifer. På sin höjd kan hon acceptera de två små brända russinen som sitter på varje knorr av katten. Jag gillar kanelbullar och hon vanilj. Nu var det så att jag bakade lussebullarna till jul och var mol allena så självklart vräktes det på med russin. Så denna gång fick Jennifer sin vilja igenom och det blev med vaniljsmak.

007

Mutade in mig hos syrran i går med en påse bullar. Tittade på Gladiatorerna. Inget program jag har följt. Tycker att gladiatorerna är på gränsen till löjliga. Men en av utmanarna hennes blogg brukar jag läsa så det kunde vara spännande att se vad hon gick för.

Inga skojiga bilder har jag på hundarna denna gång. Har känt mig jäkligt trött och utarbetad. Visst går vi promenader men har inte haft lust att knäppa kort. Förhoppningsvis har det att göra med det tråkiga vädret. Kommer bara solen så vaknar nog Tanten till liv.

snark

En toppen vecka till er alla , utom de som inte förtjänar det förstås Blinkar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar