21 december 2011

 

386503_2231187983584_1364411051_31904490_1810305793_n

 

När jag bakar eller lagar mat ska det inte knusslas med varken grädde eller smör. Slanka linjen och non fat finns inte i mitt kylskåp.

002

Det blev bara en laddning lussebullar i går. Upptäckta att jag köpt 2 påsar saffran för lite för att göra dubbel sats. Nåja saffranet inhandlades i dag men mina bakplaner ändrades från lusigabullar till en saffranskaka i min fin fina Nordic ware form.

046

www.kakburken.se är en sida som säljer detta märke. Inte världens billigaste men deras formar kan man döda för.

xmas14593 dagar kvar till Julafton och tomten. För att inte tala om all smarrig mat. Gänget har redan intagit väntanpositionen.

006

011

010

Just nu känns det som jag trampar i djup lera och kommer ingenstans. Påbörjar prylar som aldrig blir avslutade. Planerar och planerar men planen spricker redan ett par timmar efter att jag slagit upp mina ljusblå. Har en jäkla tenta hängande över mig som skulle ha varit klar och inskickad vid det här laget. Men jag skjuter den hela tiden framåt. Får se om jag får en Lidners i kväll och skriver klart den.

005

Följe med Jennifer till slingan i dag. Hon sprang och jag vallade hundar. Har letat mossa till adventljustaken men överallt har den varit slut. Så det fick bli grön mossa från skogen i år. Fint det också.

012

På julkorthängare har det kommit upp en hel del fina kort. Kul att inte allt är elektroniskt utan också att brev kommer med snigelposten.

013

Önskar alla en bra dan före dan före dopparedan

wei29a

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar